Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Ekim '12

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

MAKÜ’de “Karikatür Yoluyla Fen İletişimi” konulu panel düzenlendi

MAKÜ’de “Karikatür Yoluyla Fen İletişimi” konulu panel düzenlendi
 

MAKÜ’de “Karikatür Yoluyla Fen İletişimi” Konulu Panel


MAKÜ Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği Anabilim dalının düzenlediği, Prof. Dr. Pradeep Kumar Srivastava tarafından sunulan “Sciencetonics: Communicating Science Through Cartoons” (Karikatür Yoluyla Fen İletişimi) konulu panel Veteriner Fakültesi Konferans Salonu’nda gerçekleştirildi.

MAKÜ Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği Anabilim dalının düzenlediği, Prof. Dr. Pradeep Kumar Srivastava tarafından sunulan ve kalabalık bir öğrenci topluluğun un izlediği “Sciencetonics: Communicating Science Through Cartoons” (Karikatür Yoluyla Fen İletişimi) konulu panel Veteriner Fakültesi Konferans Salonu’nda gerçekleştirildi.

MAKÜ Basın Müşavirliğinden yapılan yazılı açıklamaya göre, panele Veteriner Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Mümtaz Nazlı, Eğitim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Mustafa Odabaşoğlu, öğretim üyeleri ve çok sayıda öğrenci katıldı.

KARİKATÜRLE ETKİLİ ÇEVRE BİLİNCİ OLUŞTURMA

Hazırlanan karikatür slâytlarıyla doğanın korunması, nanoteknoloji gibi bilimsel konuların karikatürler yoluyla nasıl daha etkili bir şekilde anlatılabileceğine dikkat çeken Srivastava, çeşitli hayvan türleri ve yağmur ormanlarının yok olduğunu vurgulayarak insanların doğayı koruması gerektiğini, doğanın yok olma tehlikesiyle karşı karşıya olduğunu belirtti.  Nanoteknolojiye dikkat çeken Srivastava, canlı yaşamındaki beslenme, giyim, haberleşme ve ulaşım gibi birçok alanda nanoteknolojinin önemini vurguladı.

Panelin ardından Eğitim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Mustafa ODABAŞOĞLU ve Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı Başkanı Doç. Dr. Ekber TOMUL, Srivastava’’ya çiçek ve plaket hediye ettiler.

Srivastava, 13.30’daki Çalıştayda ise karikatürler yoluyla fen iletişiminin nasıl yapılacağını tahta üzerinde uygulamalı örneklerle katılımcı öğrenci ve öğretim üyeleri ile paylaştı.

Prof. Dr. Pradeep Kumar Srivastava, Eğitim Fakültesi Sınıf öğretmenliği Anabilim Dalı Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Erdal Taşlıdere ve Yrd. Doç. Dr. Fikret Korur eşliğinde Rektör Prof. Dr. Mustafa Saatçı’yı makamında ziyaret etti. Ziyaretten duyduğu memnuniyeti dile getiren Rektör Saatçı, Srivastava’ya çeşitli hediyeler verdiler.

 
Toplam blog
: 510
: 505
Kayıt tarihi
: 04.04.08
 
 

"Cv" Dedikleri Özgeçmişim 1953 yılının karanlık günlerinde Haziran ayının 24. günü, ağaçların mey..