Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Mart '17

 
Kategori
Alışveriş - Moda
 

Malın kalitesinden çok müşteriye davranışın satış miktarını etkilemesi ticari cehalet

Malın kalitesinden çok müşteriye davranışın satış miktarını etkilemesi ticari cehalet
 

Dükkâna giriyorsun adam sana yağ yakıyor, efendim hoş geldiniz nasılsınız falan; “Bana iyi davrandı, buradan alışveriş edeceğim…”

Torbana çantana “Efendim hoş geldinizi, nasılsınızı”  doldurur götürürsün artık.

Bazı esnafın malları güzel olmadığı halde sırf bu satıcı davranışı nedeniyle daha kaliteli ürün satan yerlerden fazla satış yaptığı biliniyor.

Böyle satış yapanlar bana toplu iğne bile satamaz; çünkü ben bilinçli müşteriyim, sadece kaliteye bakarım.

Dikkat edin sadece kaliteye bakarım, fiyata da bakmam; üç kuruşun hesabını yapıp kalite aramayanlar daima kaybederler.

Ama kalite dedikse kalitenin de belli bir fiyatı olması gerekir; işte burada hesap yapar fiyata bakarım.

Adam kapıdan karşılıyor, ooo efendim hoş geldiniz, boş gittiniz, ne güzelsiniz… Bu ne ya! Sen değil ürünlerin beni karşılasın! Bizim insanımız da zaten sen iyisin güzelsin de (dışarıda kimse iltifat etmemiş ya)kargayı keklik diye sat.

Ama adamlar biliyor, bazılarını yağlayıp ballarsan ne kaliteye bakıyorlar ne de fiyata.

Belediyeler sokaklarda sesli satışı yasaklamışlar, e bu da sesli satış; adam bana zorla mal satmaya çalışıyor, elinden kurtulamıyorum! Yani bunlar da yasak edilmeli!

Fiyatın düşüklüğünü biraz anlıyorum ihtiyacı var parası yok ama durumu iyi olan kimseler de fiyatı ucuzsa kaliteye bakmıyor. Bunlar da bilinçsiz müşteri, parası olsa nolur! Bir malı satın alırken uygun olup olmadığına, ihtiyacımızı karşılayıp karşılamadığına ve kaliteye bakacağız. Kaliteye rağmen pahalı gelmişse o zaman fiyata bakacağız.

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..