Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Şubat '22

 
Kategori
Öykü
 

MANZARA VE İŞLERGE

Ele avuca sığmaz yapıda biri olduğumdan babam yaz tatillerinde çalışmam için beni tesisat ustası yanına çırak vermişti. Haytalık yapıp evdekilerle kavga edeceğime iş öğrenmenin daha doğru olduğunu düşünen düşünceli ebeveynimin isteği doğrultusunda istemeyerek de olsa çalışma hayatına giriş yapmıştım.

   Ustamla birlikte dükkândaki sıhhi tesisat malzemelerini kamyonete yükledikten sonra müstakil evlerin yer aldığı bir mahalleye geldik. Tesisatını değiştireceğimiz iki katlı binaya malzemeleri taşıdıktan sonra zaman kaybetmeden işe koyulan ustamı izlemeye başladım. İşini titizlikle yapan ustam benden araç gereç isterken pek de alışkın olmadığım bir dil kullanıyordu.

     İri cüsseli, sakallı ve sert görünümlü usta sadece sanatıyla değil tavırlarıyla da örnek teşkil etmekteydi. Benim gibi küfürlü konuşan bir ergene ‘’Çekici uzatır mısın oğlum?’’ diye seslenen; torunuyla telefonda konuşurken ‘‘Nasılsın hanım kızım?’’ diye hitap eden ustanın vaziyeti kibarlığın eziklik olarak nitelendirildiği günümüzde pek de rastlanan bir durum değildi.

  Çalışma tüm hızıyla sürerken telefonla sosyal mecralarda gezinti yapmaktan geri durmuyor, tatil yerindeki yaşıtlarımı tadil yerinden takip ediyordum. Paylaşılan dinlence fotoğraflarını gizlice izlerken bir beyefendinin bana seslendiğini duydum. İş müracaatı için geldiğini söyleyen otuzlu yaşlardaki genç adama İş ve İşçi Bulma Kurumunun tadilat nedeniyle geçici olarak görev yaptığı yeri tarif ettim. Teşekkür eden adam aksamayan ayağından destek alarak yavaşça merdivenlerden indi.  

   Sabahın erken saatlerinde başlayan ve daha sürmesi olası onarım işi esnasında iş bulma ümidiyle gelen çok sayıda kişiyle karşılaşma imkânı buldum. İş için edindiği belgelerle gelen ve belki de aylardır iş arayan genç insanların yüzündeki hoşnutsuzluğu görmek üzüntüyle karışık bir asabi bir ruh durumuna bürünmeme sebep oldu.

   Dinamik işgücünü nisyan eden anlayışa isyan etmekten kendimi alamamış; işsizlere yardımcı olmaktan aciz etkenlerin tesis ettiği, ruhsal yönden pek de sıhhi olmayan durumlar yaşayanları gördükten sonra sıhhi tesisata yardımcı olmaya devam ettim.

   Tesisat işinin ayrıntılarını tam anlamadan günü tamamlasam da müstakil ev manzaralı binada tanık olduğum insan manzaraları yönetsel işlergelerin işsizliği önleme işleminde daha başarılı olması gerektiğini işleyen bir ders niteliğindeydi.

 
Toplam blog
: 93
: 87
Kayıt tarihi
: 25.02.19
 
 

     TCDD'de makine mühendisiyim. Sanatın iyileştirici gücüne inanan bir insanım.    ..