- Kategori
- Güncel
Mardin bu kafayı değiştirmeli...

Deyrulzafaran Manastırı
Mardin ilimizin uzunca bir süreden beri medya ve sanatçılarımız yoluyla yoğun olarak tanıtımı yapılmakta. Moda dergilerine kapak mı olmadı, dizilerere set mi olmadı, belgesellere konu mu olmadı. Hepsi oldu. Ve en son Cemil İpekçi yoluyla bir defileye sahne oldu, olamadı derken Mardin hep gündemde...
Dün yine yılbaşı kutlamaları nedeniyle milletvekilimizden esnafı uyarı aldı.
Bu muhafazakar zihniyetle Mardin nereye varacak?
Merakımı iyice cezbetmiş olan ve bolca soslu, baharatlı tanıtımı yapılan Mardin’e geçen ay gittiğimde hayretler içinde kaldım. Bu muydu onca reklamı yapılan yer? Renovasyonu ve iç dekorasyonu mükemmel yapılan bir kaç butik otel var ve ben bunlardan birinde kaldım. Ancak otelde alkol servisi yok. Mardin’de alkol servisi yapan sadece iki yer var. Dinlerin, kültürlerin,medeniyetlerin birleştiği yer diye tanıtımı yapılan kent bu kadar mı dar bir zihniyetle yönetiliyor? Çelişkiler bu kadar da değil...
Eski kentin çok dar bir ana caddesi var ve altyapı yetersiz.
Kürtçe ve Arapça her yerde konuşuluyor.
Ara sokaklara ve özellikle İstanbul Belediyesi tarafından restore edilmiş kiliseyi görmek üzere yürüyüşe çıkıyorum ama kokudan yürümek mümkün değil. Kilise başka bir amaçla kullanılmaya başlanmış, koku ve çöpten geçilmez halde. Sokaklar sefalet içinde...
Restore edilen 15. yy Artuklu döneminden kalma Kasımiye Medresesi ve Deyrulzafaran Manastırı bölge turizmi açısından büyük potansiyel taşıyor. Mardin yapılarıyla bu potansiyeli ortaya çıkarmaya çalışıyor. Ama turizm sadece binaları yenilemek midir, bu konuda bölge halkının eğitilmesi, modernleştirilmesi ve turizm işgücüne kazandırılması gerekmez mi? Bu tür potansiyele sahip kentlerin gelir, gelişme ve kalkınma yolunun buradan geçtiği anlatılamaz mı?Sefaletten kurtulma yolunun çalışmak olduğu anlatılamaz mı?
Kent merkesinde bir tek turizm enformasyon bürosu ve kent haritası bulunmaması yine her seferinde gözüme çarpan önemli eksikliklerden biri.
Sadece politikacı ve sanatçıların özel çabalarla Mardin reklamını yapması yetmiyor, bunu kaldıracak ve talebi kaliteli seviyede karşılıyacak zihniyet ve hizmetin de sunulması gerekiyor. Yoksa buraya gelen sadece bir kere gelir ve hayal kırıklığı ile döner.
Mardin’de zihniyet dönüşümü ve modern bir yönetime ihtiyaç var.