Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Ekim '07

 
Kategori
Futbol
 

Marko'nun İstiklal marşı okuması ve biz

Marko'nun İstiklal marşı okuması ve biz
 

Bu reklamdan sonra bir marştır tutturduk gidiyoruz. Oysa İstiklal Marşımız üzerinde yıllardan beri imla ve okuma hataları yapılmakta ve ne hikmetse kimse buna ses çıkarmamaktadır. Törenlerde, parti kongrelerinde, milletvekili karşılama seremonilerinde, okul, fabrika vs. vs. açılışlarında yurdum insanının bir ağızdan okuduğu! Marşımızda ki içler acısı durumu galiba kimse fark etmiyor. Çok değil daha birkaç ay önce bir açılışta okunan milli marş rezaletini gözümüze gözümüze sokmuştu kameralar. Üstelikte mesleği öğretmenlik olan vatandaşımız beste kısmından vazgeçtim, sözlerini hatırlayamadığı gibi, kafadan sıyırmıştı. Bir diğerinde durum ondan daha da vahimdi. Okumaya çalışanlar bu ülkenin milletvekilleriydi çünkü.

Sadece bununla kalsa yine iyi. Henüz ilköğretim yıllarında Cuma günü okul tatilinden önce kapanışta okunacak milli marştan önce (5 dk’yı kar sayıp) kaçan öğrenciler ve bizim zamanımızdan bu yana buna engel olamayan eğitim sistemimiz, meydanlarda bayram törenlerinden önceki provalarda, hafta başı ve sonu alanlardaki göndere bayrak çekimleri sırasında istiklal marşı okunurken burnunla oynayan, orasını burasını kaşıyan ve hatta saygı duruşunda durmak zahmetinde bulunmayıp yoluna devam edenler ve hızla oradan kaçanlar var. Dikkatli bir izleyici iseniz bu tür görüntüleri daima görmeniz mümkündür.

“Kahraman ırkıma bir GÜL, ne bu şiddet bu celal” mısrasında “Gül” kelimesi çoğu kişilerce “Gün” olarak ve;

O benimdir, o benim milletimindir ancak” mısrasında “o benim-diiirrr- o benim” şeklinde uzatarak okuduğumuz kısmındaki “dir” yerine “diğiiill” diye okuyanlara tanık olurum.

Mehmet Akif, son günlerinde, hasta yatağında yatarken kendisine İstiklal marşı için "acaba yeniden yazılsa daha iyi olmaz mı?" diye bir sual sorulmuş. Akif’in cevabı, bu marşın neyin destanı, neyin mahsulü olduğunu anlatacak bir vecizedir:

"Allah, bir daha bu millete bir İstiklal marşı yazdırmasın."
demiş ama yeni bir marş yazmasak da, sıkça yapılan hatalarla güfte ve bestesinde kendimizce değişiklikler yapıyoruz pekala.

Ne yazık ki millet olarak en başta kendimiz değerlerimize sahip çıkmıyoruz...

 
Toplam blog
: 47
: 648
Kayıt tarihi
: 31.03.07
 
 

Bandırma doğumluyum. İşletme mezunuyum. Amatör olarak uzun yıllar atletizmle uğraştım. Okul hayat..