Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Mart '14

 
Kategori
Felsefe
 

Maya'nın (İllüzyon) Tülleri - 2

Maya'nın (İllüzyon) Tülleri - 2
 

Yin Yang


Geçen hafta “Maya’nın Tülleri 1” başlıklı yazımda yaşadığımız dünyanın gerçek olduğunu;

AMA!!

Hint felsefesinde “MAYA” olarak tabir edilen bir illüzyonile... bir sanal gerçeklik ile;

Bizlerin gerçekleri tam olarak göremediğimizi yazmıştım...

Bu gerçeklik var ve bizler onun içinde yaşıyoruz.

Ancak!!

Sonlu bilincimiz ve sınırlı ilmimiz ile henüz tekamül basamaklarının başlarında olan insan...

Görünenin ardındakileri tam olarak okuyamıyor, satır aralarını okuyamıyor.

Gerçeklik ise “Maya’nın Tülleri” ile tabir edilen farklı tüller ile örtülü.

1nci tül... Big Bang ile mutlak teklik ve denge halinden DUALİTE’nin hakim olduğu zıtlıklar dünyasına geçiştir.

Bu zıtlıklar ile birlikte değişim de başlar zira değişim bir noktadan diğerine hareket ile olur.

VE... bu da “zıtlıkların medceziri”dir.

“Zaman nedir?” diye sorsalar ne dersiniz?

Ben “zaman değişimin ölçüsüdür” derim.

İşte bu yüzden de zıtlıklar arasındaki medcezirin başlamasıyla zaman da akmaya başlar.

2nci tül ise Evren’in Mutlak Varlık’tan südur etmesi ile oluşan Evrendir. Yani evren-Tanrı ilişkisinin yanlış anlaşılmasıdır.

Bu yanlış anlaşılma; Mutlak Varlık’ı beşeri insan için ulaşılmaz bir noktaya koyar....

Sonlu insan aklının sonsuzluğu anlayamayacağını biliyoruz,

Ancak dar beyinler için Tanrı’yı ulaşılmaz bir mertebeye koymak O’nu anlaşılmaz kılar.

Hatta agnostisizm ve ateistliğe de malzeme çıkarır.

Evren ile Mutlak Varlık, Spinoza’nın felsefesindeki gibi eş koşulamaz. Bu tür bir “panteist görüş” dinimizdeki “eş koşmak” ile birdir.

Bu yüzden, Evren de aynı Kabala’da “Tzim Tzum” ile anlatılan süreçte olduğu gibi O’ndan bir südur halidir.

Sadece görünene odaklanan gözler...

Evren ile Mutlak Yaradan’ı bir tutar; ama aslında her ikisi de farklıdır.

Ancak şunu da unutmamak lazımdır ki, Evren Mutlak Yaradan’ın bir parçasıdır ve Evren O değildir.

Yani Mutlak Varlık, Evren’i kapsar. Bu tür bir “pan-enteist görüş” akla daha yatkındır.

Örneklemeye devam etmek için tekrar Yine Kadim Hint felsefesinden yararlanalım.

Mutlak Varlık Brahma’nın “Purusha” ve “Prakriti” olarak geçen 2 yönü vardır. Bunlar zıtlıkları temsil eder.

Prakriti içinde yaşadığımız doğa veya evrene tekabül eder ve 3 GUNA’dan oluşur. Harekete geçiren güç RAJA, karşıt güç TAMA ve denge hali SATTWA olarak çok kaba haliyle özetleyebileceğimiz bu 3 guna evrensel düzenin ve işleyişin temelini oluşturur.

Bu da 3ncü tüldür.

Aynı konulu bir sonraki yazımda 3ncü tülü işleyeceğim.

 

Sevgiler,

Kenan

 
Toplam blog
: 245
: 1347
Kayıt tarihi
: 29.10.12
 
 

Çocukluğumdan beri kendimden büyük bir şeyleri arayıp durdum. Ve 1999 yılında yaşadığım şoklar il..