Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Temmuz '13

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Mayasız poğaça nasıl yapılır

Mayasız poğaça nasıl yapılır
 

Kayınvalidem sessiz ve alçakgönüllü bir masterchef'tir. Tariflerini kareli bakkal defterlerine yazdığını biliyorum ama o bu tarifler yokmuşçasına her ağız şapırtısında, dudak yalanışında yorumsuz kalır, ser verir sır vermez. Ben de diyorum ki o zaman: Challenge Accepted (Bkz. How i met your mother- Barney karakteri).

Kısaca araştırdım, denedim, mis gibi koktu, oldu mu oldu. Üstelik kolaydı. Bir ara beş yaşındaki kızım Rüya bile kolları sıvayıp işe girişti: 

Hamuru için:

2 yumurta

2 su bardağı yoğurt

1 su bardağı zeytinyağı

2 çay kaşığı tuz

6-7 su bardağı un*

2 kabartma tozu

Harcı için:

yarım kalıp beyaz peynir

bir avuç incecik kıyılmış maydanoz

Üzeri için:

1 yumurta sarısı

iki kaşık zeytinyağı

 

Hazırlanışı: Bu malzemeden iki tepsi çıkıyor. Tepsilere yağlı pişirme kağıdı serin.

Yumurtalar çırpılır. Sırasıyla yoğurt ve zeytinyağı (herhangi bir sıvıyağ olur) ile karıştırılır. Tuz eklenir. Un ile kabartma tozu elenerek karışıma katılır ve hamur kulak memesi kıvamına gelene kadar yoğrulur. İri ceviz büyüklüğünde koparılan parçalar yapışmasın diye unlanan hamur tahtasında ya da elde açılır. İçine peynirli harç konup kapatılır. Tepsilere birbirine çok yakın olmayacak şekilde dizilir. 200 derece fırında (önceden ısıtılmasa da olur) üstleri kızarana kadar pişirilir (yaklaşık 25 dakika pişirilir.

Sırf bütün evi poğaça kokusu sarsın diye bile yapılır. Fırında bir şey pişerken ev ev gibi oluyor. Herkese mutluluk kırıntıları saçıyorsunuz. Yemek yerken muhalif tavrıyla bilinen kızım fırının başında bekliyor. Babam sokak kapısında almış 'müjdeyi'. Oruç tutan bekar arkadaşlara sahurluk... Birlikte çılgın tarifler denediğim bağımsız derecelendirme insanı Emoş'a değerlendirmesi için tadımlık ayırdım.

Ilık poğaçaların yanında ayran, üstüne sigarayı bıraktığından beri çaykolik olan bendenizin çay sefası...

Poğaçalar yapıldığı gibi bitti. Afiyet olsunnnn....    

* Not: Ben unu 6.5 bardak koydum; her zamanki deneysel tavrımla 2 bardağını tam buğday gerisini beyaz un tercih ettim. 

 
Toplam blog
: 132
: 3374
Kayıt tarihi
: 09.08.06
 
 

Odtü mezunu; edebiyat ve sinema düşkünü biriyim. AFSAD’ta fotoğraf, Sinematek’te film yapımı üzer..