Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Kasım '09

 
Kategori
Blog
 

MB halleri ve mola...

MB halleri ve mola...
 

Geçenlerde bir arkadaşımız, bloglara yapılan yorumlar hakkında kendi görüşlerini paylaşırken , ona göre daha iyi olan yazıların daha az okunup üstelik yorum da almadığına dikkat çekmiş.

Yorum alan hatta çok yorum alan blogların yazarlarını suçlarcasına, bu yorumların karşılıklı iadeyi ziyaret tarzında gerçekleştiğini ve bunun haksızlık olduğu yönünde fikir beyan edip eklemiş "özellikle bayan blogdaşlara gereğinden fazla ilgi gösteriliyor "... Bu konu hassa bir konu olduğundan polemik yaratmamak için o noktaya değinmek istemiyorum.

Ancak okunma ve yorum konusunda ben de kendi düşüncelerimi naçizane paylaşmak istiyorum.

En önemli noktalardan biri, hiç emek sarfetmeden hiçbir şey kazanamayacağımız. Bu çok önemli ve üstelik gündelik yaşamımızda bile bu değişmez bir gerçektir. Emeksiz kazanç olmaz ! Göreviniz ne olursa olsun , öylece oturup hep karşı tarafın sizi bulmasını beklerseniz havanızı alırsınız. Emek harcamadan geçinmek ancak mirasyedi iseniz mümkündür ama onda da sermaye zamanla biter .

Yazı yazmanın ve okunmanın ise mirasyedi gibi bir usulü bulunmamaktadır. Yani siz okumazsanız sizi neden okusunlar? Siz yorum yapmazsanız size neden yorum yapılsın ki? Bazan o kadar kırıcıcı ve küstahça yorumlar yapılıyor ki şahsen bu kişilerin bloglarına hiç girmiyorum, onları yok farzediyorum. Bir de daha önce yazmış olduğum blog yazımda, yorumuma karşılık alamadığım kişilere de bir daha yorum yazmayacağımı üstüne basarak beyan etmiştim. Bu konuda oldukça kararlı olduğumu yeri gelmişken tekrar ediyorum...

Her yorum yaptığım kişi elbette benim bloğuma her defasında gelip yorum yazmaya mecbur değil ama ben de her yazısına yorum yazmaya mecbur değilim. Bazan birçok yazı okuduğum halde eğer bir fikrim varsa ve bu fikri yazmam benim için çok önemliyse yazarım değilse yazmam. Ayrıca sırf " bak ben geldim ve yazını okudum" demeye gelen hiçbir şey ifade etmeyen yorumları da sevmiyorum.Ancak malesef ben de yapmak zorunda kalıyorum ve bu beni rahatsız ediyor...

Çok yorum almanın bize kazancı var mı? Sadece ego tatmini ! O zaman ne gerek var ki yorum geldi gelmedi telaşına girmeye? Bir yazı neden yazılır? Tabii ki okunmak için. Peki öyleyse?

Bazı dostlar sanıyorum emekli ve çoğu zamanlarını blog yazarak ,okuyarak geçiriyorlar. Bazıları da işleri olan ve vakit buldukça yazan dostlar da var. Bu zamanlarını da gerçekten önemli diyebileceğimiz,içi fikirlerle dolu ve belli bir mesaj içeren yazılara ayırıyorlar. Bazıları da mizah yazıyor ki bu oldukça zor bir iştir ayrı bir yetenek gerektirir...Onları okumaya özel bir çaba sarfediyorum zira gündelik yaşamın ve politik çalkantıların hiç eksik olmadığı yoğun stresli günlere dayanmak hiç de kolay değil...

Bu kadar zor hayat şartları üstüne bir de bazı arkadaşların sırf kendi egolarını tatmin yazmış olduğu huzur bozucu ve sadece blogdaşları hedef alan yazıları birçok insanı rahatsız ediyor. Bunların içinde ben de varım doğal olarak. İşte bu yüzden sıkıldım ve MB ye mola vermeye karar verdim. Ne zaman bu mola biter şimdilik bilmiyorum, en azından şahsi sıkıntılarımda biraz azalmaya başlayıncaya kadar diyebilirim. Zira hepsi bir arada olunca dayanmak güç ve buna gerek de yok!

Uzak kalacağım bu zaman diliminde birçok sevgili blogdaşı özleyeceğimi biliyorum. Ama özlemler çoğu kez olumlu neticeler verir , en azından ben buna inanıyorum.

Tüm dostlara kucak dolusu sevgi ve selamlar.

Hoşçakalın...

 
Toplam blog
: 351
: 3216
Kayıt tarihi
: 16.05.07
 
 

Emekli olmaya çalışan bir sanatçı,yazmaktan büyük keyif alıyorum. Kocaeli Gölcük' de oturuyorum e..