Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Ekim '10

 
Kategori
Blog
 

Milliyet Blog’da Beyin göçü ve Zümrüd-ü Anka

Milliyet Blog’da Beyin göçü ve Zümrüd-ü Anka
 

Resim internetten alıntı.


Ey Mir Mehmet vazgeç bu sevdadan…

Dayanılmaz ulvi sesin hükümdarıdır Zümrüd-ü Anka…

Ona ulaşan ölümsüzleşir.

Ulaşmak için; yedi derin vadi aşılmalıdır.

Binlerce billur sesli, envai renkli kanatlı…

Hükümdarlarına ulaşmak için çırpınır dururlar.

En fazla beş vadiyi geçebilirler.

Heba etme kendini…

En güzel türküleri yakabilmen için…

Bildiğin kuşdilleri yeterli…

Mehmet kuşların Miri…

Yolculuğa çıkana yolluk verilirdi eskilerde…

Düşündüm de…Aklıma Zümrüd-ü Anka efsanesi geldi.

MB’de Köşe yazarlığı arayışları ve sevdasıyla ne kadar da çok benzer tarafları vardı.

Gerçi Mir Mehmet sevdasından vazgeçmişti; belki de vazgeçtiği için birbirinden güzel türküler yakmıştı...

Zümrüd-ü Anka’ya kavuşmak yerine…Uğruna ölmek yerine…

Gülün aşığı bülbülün çilesine ortak olmalı.

Mir Mehmet’i; Mir Murat yapsam cayar mıydı göç fikrinden…

Geç kalmışım; vadileri çoktan aşmış MB’nin Miri…

Arkasından giderim “Gribay ülkesine” dedim fakat yasaklar vadisi beni engelledi.

“Siyaset ve Din” Hakkında…Ketum olmayanlar içeri alınmazlar levhası gözümü korkuttu.

Hayat okulunda öğrendiğim…

Sabah kalkarsın akşama kadar siyaset yaparsın.

Rüyalara bile siyaset demir atmıştır.

Eşin dostun; komşun, oğlun kızın, kardeşin, bakkalın manavın kasabın…İşverenin, yanında çalışanına…(benim yok)

Siyaset yapma da göreyim senin halini…

Siyaset yaşamın ta kendisidir…

“Ben siyasetle ilgilenmem, yapmam da” diyen siyasetin hakkından, en güzel gelendir.”

Partili, partili mikrofonlu…Meydanlarda “oyunuzu bana verin” demek; siyaset yapmak anlamına gelmez.

Yazdığımız her kelam siyasi niteliktedir

Şiirin bir mısrasıyla: Şair seni düelloya davet edebilir; yerden yere vurabilir. Dava açtığında…Kanıt olabilir mi?

Gribeyler ülkesi beni zaten kabullenmez…

Kısmet olsun, şükürler olsun, Yüce’nin izniyle, Allah korusun…

Bu tarz cümleler eksik olmuyor yazılarımda…

Ben de yeni fark ettim.

Bu yüzden; değerli yazanımızın arkasından gidemedim.

Sabırla dönüşlerini beklerim.

Arada sırada da olsa…Geleceğine söz verdi.

MB özgür bir alan; kısıtlama yok.

En azından ben kendimi özgür hissediyorum.

Köşe yastığım olmaması iyi gelir…

Yoksa rahatlar yayılırım, ben kendimi oldukça iyi tanırım.

Havucun peşinden koşmak…

Gri hücreleri dinç tutuyor; idman yerine geçiyor.

Baston kullanmayı da geciktiriyor.

14. Ekim 2010 Perşembe

Alev Meisel

İnternetli Köy

 
Toplam blog
: 584
: 853
Kayıt tarihi
: 01.03.07
 
 

Dinleyenin olmadığı yerde anlatmanın önemi! Nasıl YAZAN oldum. 'Yalnız doğar, yalnız göçer' eskile..