Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Eylül '11

 
Kategori
Blog
 

Milliyet Blog raporları

Milliyet Blog raporları
 

Milliyet Blog raporlarını dikkatle değerlendirelim. (Sabahattin Gencal)


Merhaba,

Size de seslenmek istiyorum.

Duygu ve düşünce dünyanıza girmek istiyorum.

Yanlış anlaşılmasın, aranıza gözlem yapmak için, eleştirmek için, yönlendirmek için değil, aksine ruhumu tazelemek için girmek istiyorum.

Yetmişine merdiven dayamış, başında saç kalmamış, alnı kırışmış… olarak aranıza girmekten söz etmiyorum. Yukarıda da sözünü ettiğim gibi duygu ve düşünce dünyanıza girmek istiyorum. Açık deyişle yazılarınızı okumak istiyorum. Aslında fiili olarak da aranızda olmak isterdim. Konuşmalarınıza katılmak, en azından sizlere kulak misafiri olmak isterdim. İsterdim; ama olmuyor işte.

“Hayırdır, bu istek de nerden çıktı?” Vb. gibi sorular takılıyordur kafanıza. Sizi daha fazla merakta bırakmamak için açıklayayım: Her nasılsa Milliyet Blogdaki raporlarım sayfasına baktım. İyi ki böyle istatistik tutmuşlar, iyi ki bakmışım. Yaş durumlarına göre yazılarımı okuyanlar:

46    +     % 49

36- 45     %20

26- 35     % 15

19- 25     % 7

15- 18     % 1

Bu duruma üzüldüm. Böyle olsun istemezdim. Demek ki bu son 10-15 senede gençlerle aramı açmışım. Ben ilköğretimde de orta öğretimde de öğretmenlik yapmış biriyim.  50 yaşlarında üniversitelilerle aynı sırada oturmuş, aynı kantinde çay içmiş, foto kopiler alıp vermiş, tartışmış biriyim. Samimi söylüyorum kendimi o kadar genç hissediyordum ki sormayın. Aynalar olmasa kendimi her bakımdan genç hissedebilirdim. Uzatmayalım öyleyken böyle oldu. Eee, her şey olur hayatta.

Atatürk’ün “Genç demek genç fikirli demektir.” Sözünü hatırlamışsınızdır. Biz de bedenen yaşlı olmamıza rağmen genç fikirli sayılırız. Onun için bundan böyle gençlerin yazılarını daha çok okuyacağım.

Gençlerin kullandıkları deyimleri, esprileri kullanamam belki, yaşamın ruhunu yansıtan ifadelere de yer veremem; ancak gençlerin duygu ve düşüncelerini anlamaya çalışırım.

Böyle yaş ayırımı yapmam doğru olmadı. “Genç demek genç fikirli demektir.” sözünden hareketle her yazımda tüm okurlarıma, yani siz gençlere hitap edeceğim. Hitap etmek kavramı ağır bir kavram oldu galiba; sanki bir ders vereceğim, nutuk atacağım gibi oldu. İçimden geçenleri,  plan mlan yapmadan, temel düşünce, yardımcı düşünceler, falan filan düşünmeden aktaracağım demek istedim. Arada bir Milliyet Blog raporlarına da bakacağım.

Raporlar işe yarayacaktır.

 

Sabahattin Gencal, Başiskele- Kocaeli, 21. 09. 2011

 

 
Toplam blog
: 181
: 635
Kayıt tarihi
: 29.03.11
 
 

1943'te Trabzonda doğdu. Erzurum Yavuz Selim İlköğretmen okulunu bitirdikten sonra girdiği Bursa Eğ..