Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Şubat '13

 
Kategori
Kitap
 

Murat Belge, Ahmet Ümit ve Diğerleri

Murat Belge, Ahmet Ümit ve Diğerleri
 

  • Murat Belge ismini uzun yıllardan beri duyarım. Lise yıllarından beri… Kitaplarını okumaya başlayalı henüz daha birkaç ay oldu. Ne var ki daha önceden özellikle Radikal Gazetesinde yazdığı dönemlerde köşe yazılarını aksatmadan takip ettiğim bir yazardı. Daha sonra Taraf Gazetesine geçti ve aynı şekilde Taraf Gazetesinde çıkan yazılarını da aksatmadan takip ettim Murat Belge’nin.
  •  
  • Gazetelerde yazdığı köşe yazılarında dili bir nebze olsun ağır olsa da ülke gündemine ilişkin soğukkanlı yorumları, konuları ele alış biçimi ve eleştirel yaklaşımları ilgi çekici geliyordu. Sanırım bu ülke de yetişmiş ender düzeydeki entelektüellerden birisi Murat Belge. Okura bu halini fazlasıyla hissettiren bilge bir kişilik izlenimini rahatlıkla veriyor. Hem bir akademisyen, hem bir bilge, hem de naif ve alçakgönüllü bir entelektüel…
  •  
  • Son birkaç aydan beri Murat Belge’nin kitaplarına yoğunlaştım.
  •  
  • Murat Belge’nin özellikle “İstanbul Gezi Rehberi” isimli İstanbul’un tarihi ve kültürel kimliği üzerine yazmış olduğu kitabını okudum ve iyi ki de okudum. İstanbul üzerine yazılan kitaplar içerisinde bu güne kadar dikkate alınabilecek ender kitaplardan birisi. Titizlikle hazırlanmış bir kitap. Kitap hakkında Milliyet Blog’da da bir yazı yazmıştım. Hemen ardından “Başka Kentler, Başka Denizler” isimli üç ciltten oluşan kitaplarını okumaya başladım ve henüz ikinci cildini okuyorum. Sanırım kısa bir süre sonra bu üç ciltlik kitabı da bitireceğim ve görüşlerimi yine Milliyet Blog’da ele alacağım. En nihayetinde okumaya başladığınızda kolay kolay bırakamadığınız kitaplar… Akıcı, dingin ve insana ruh sağlığı veren bir yazı dili, derin bir kültürel birikim ve karşınızda, bir masanın diğer tarafında Murat Belge ve öbür tarafında siz, anlatılanları pür dikkat dinliyormuşsunuz gibi garip bir durum ortaya çıkıyor.
  •  
  • Murat Belge’nin okuduğum kitaplarındaki ilgi çekici bu durum karşısında hemen diğer kitaplarını da internet ortamından satın aldım ve sanırım bu yıl Murat Belge okumalarıyla geçecek gibi görünüyor. Kültürel hayata ilişkin okumalarımda Murat Belge merkez olacak ama edebiyatı da bir kenara bırakacak değilim. Uzun zamandan beri bütün romanlarını okumak istediğim bir Ahmet Ümit vardı ve Ahmet Ümit'in de bütün kitaplarını internet ortamından satın aldıktan sonra bu yılın okuma güzergâhını da belirlemiş oldum. Bir tarafta Murat Belge, diğer tarafta Ahmet Ümit… Tabi bu iki isim dışında şüphesiz ki başkalarını da ara yerlere sıkıştırmak suretiyle okumalarımı sürdüreceğim.
  •  
  • Ahmet Ümit’te aynen Murat Belge gibi bilge bir kişilik izlenimini okuyucuya veriyor. Henüz daha yeni başladığım Ahmet Ümit romanlarından ikisini geçtiğimiz hafta sonunda okudum. “Bir Ses Böler Geceyi” ve “Çıplak Ayaklıydı Gece” . Her iki kitapta su misali gibiydi. Sıkılmadan, yorulmadan okunabilecek türden bir akıcılığa sahip. Kitap okumalarındaki akıcılık halinin sağlanmasında pek tabi ki yazarın dili önemli oluyor. Ahmet Ümit’te kendi alanında tıpkı Murta Belge gibi akıcı bir anlatım dilini fazlasıyla yakalamış. Tabi ki Ahmet Ümit bir roman yazarı ve okuyucuyu yeri geliyor dingin bir ruh haline sokuyor, yeri geliyor heyecan ivmesinin yükseldiği bir ruh halinin içine atabiliyor.
  •  
  • Murat Belge ve Ahmet Ümit okumalarım dışında başka kitaplarda okuyacağımı belirtmiştim. Tabi ana merkez bu iki isim olacak ama hemen yanı başımda duran Aydın Boysan’ı nasıl bir kenara itebilirim ki? Ve ilaveten Selim İleri’yi...  
  • Bu arada hemen araya sıkıştırdığım Aristoteles’in “Poetika” (Şiir Sanatı Üzerine Eleştiri) isimli Can Yayınları tarafından yayınlanmış ve Oktay Rıfat’ın oğlu Samih Rıfat tarafından çevirisi yapılmış olan kitabı okudum. Bu kitap hakkında da önümüzdeki günlerde görüşlerimi yazmak istiyorum ama kitabın üzerinde biraz daha durmam gerekiyor.
  • Tabi bu yıl içerisinde okumak istediğim bir diğer kitap ise Yaşar Kemal’in “Çıplak Deniz, Çıplak Ada” isimli dört ciltten oluşan kitabı…
  •  
  •  
 
Toplam blog
: 1509
: 1145
Kayıt tarihi
: 07.08.07
 
 

Yazarım... Okurum... Öğrencilik yıllarımda çok yazdım... Kompozisyon derslerinde yazdım... Duvar ..