Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Eylül '15

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Mürdüm eriği

Mürdüm eriği
 

Mürdüm eriği mor renkli olan bir eriktir, mürdüm eriğini ben kurutamam, uğraşamam diyorsanız basit bir yöntemle uzun süre saklayabilirsiniz. Lazım olduğu zaman reçelini, kompostosunu yapabilirsiniz veya tatlıların yanında kullanabilirsiniz.

Mürdüm eriğinin faydaları da saymakla bitmez. Kan yapıcı özelliği vardır ve C vitamini ihtiva eder. İçeriğindeki potasyum ile kalp ve tansiyon hastalarının sağlığı için faydalıdır.

Mürdüm eriğini saklamak için plastik bir bidon ve toz şeker lazımdır. Mürdüm eriğini çok fazla yapmak istemiyorsanız 3 kilo mürdüm eriği yeterlidir.

Toz şekeri ise bol miktarda kullanmalısınız çünkü şeker bozulmasını engeller. Bol miktarda göz kararı şeker kullanmalısınız.

Yapılışı:

Plastik bidonun dibini tozşekerle kaplayın, üzerlerine mürdüm eriklerini yerleştirin ve eriklerin üzerine bol miktarda şeker serpin. Sırayla bir kat mürdüm eriği bir kat şeker koyun ve bidonun kapağını sımsıkı kapatarak bidonu birkaç kere sallayarak ters yüz edin.

Serin ve güneş görmeyen bir yerde saklayın ve sallayarak ters yüz etme işlemini birkaç gün yapın, üzerinin köpürmesine izin vermeyin.

Afiyet olsun.

 
Toplam blog
: 627
: 3456
Kayıt tarihi
: 11.06.11
 
 

Kendi halinde yaşayan doğa tutkunu, sıradan bir vatandaş. İnsanların dış güzelliğine değil iç güz..