Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Ocak '12

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Mutluluk nedir?

Mutluluk nedir?
 

Yacacak yüzlerce konu var ama halim yok! Resmen dökülüyorum, bir halsizlik, bir ağırlık üzerimde sormayın dostlar.  Ahhh bir çorba olsa da içsem. Melankoliğim yine, acıklı acıklı şarkılar, türküler dinleyip, hatta daha da ileri gidip çok çok acıklı film izleyip ağlayasım var, ne garip!  Üzerimden dozer geçmiş gibiyim.

Hal böyleyken, "Mutluluk nedir" diye sordum durdum bütün gece kendime. Silkelenme ve kendine gelme zamanı, bakın neler çıktı ortaya...

Bazı bilim adamlarına göre  mutluluk "Öğrenmek"miş! Düşündüm de evet bir şey öğrenince "yaşasınnnn öğrendim" diye sevinç nidaları atabiliyor insan, (ben gibi)  demek ki mutlu olunuyormuş öğrenince:)

Neyse biz bilimi ilimi bırakıp kendimize dönecek olursak; 

* Bir bakışa tav olmak, içmeden sarhoş olmaktır mutluluk,

*Dünyadaki en güzel yatırımın, ticari değil, sevgiye yapılan yatırım olduğunu idrak etmektir mutluluk,

*Huşu içinde UD taksimi dinlemektir,

*Sabır, kuvvet ve pek çok manevi hissiyatla, anneliğin zirvesinde dolaşmaktır, tam donanımlı anneliktir yani!

*En sevdiğim fincanımla, çifte kavrulmuş lokumumla birlikte yudumladığım kahvedir mutluluk, hele bu kahve gurup vakti içiliyorsa bir de yanında sevdiğinle...

*Benim yapmaya doyamadığım, çocuğumun yemeye doyamadığı "anneeeee mmmmm  neffis olmuş, yine yap bunlardan lütfeeeen" dediği top keklerdir mutluluk,

*Ve çikolataya bulaşmış burnunu, ağzını ellerini keyifle seyreylemektir bal kuzunun.

*Okul dönüşü çocuğuna kapıyı açmaktır mutluluk, onun yüzündeki şaşkınlığı "aa anne erken mi geldin sen" cümlesi eşliğinde  görmektir erik gözlerinde...

*Ocaktan gelen bergamot aromalı çayın kokusundadır mutluluk, hele  yanında çıtır çıtır simit  ve biraz da peynir (çeşidi farketmez) var ise...ahhhhh bir de sevdiklerin yanındaysa bu seremonide, değmeyin keyfe...

*Hayal kurmaktır mutluluk. Sahi, en çok hayallerde büyümüz mi mutluluk?

*Ağbinin yokluğunda odaya kurulan saltanattır mutluluk,  kendini padişah ilan etmektir  eylül'den itibaren!

*Pencere kenarında günün kahvesini yudumak ve karın yağışını seyreylerken anmaktır Cahit Sıtkı'yı: "Her mihnet kabulüm, yeter ki gün eksilmesin penceremden"...

* Tesadüfen aldığım botlar için sevinç çığlıkları atan bal kuzuyu izlemektir tebessümle, ne iyi yapmışım da almışım demektir belki de mutluluk,

*Sevdiğinin günaydın mesajı ile günün yüreğine aymasıdır mutluluk,

*Lapa lapa yağan karın bal kuzuyu heyecanlandırması, heyecandan uyuyamaması, geç saatlerde ellerinde eldiven ve başında bereyle uykuya dalması ve o  yavruyu seyreylemekte mutluluk gülümseyen anayüreği ile...

*Gözlerdeki tebessümdür mutluluk.

*Veee tabi ki bütüüüüüün güzellikleri bize verene, verip te şükrettirene, verdiği, vermediği, vereceği bütün güzelliklere, çirkinliklere binlerce şükür etmektedir mutluluk.

Aslında o kadar çok tarifi vardır ki mutluluğun, benim aklıma gelenler bunlar, örnekler, düşünceler  elbetteki çoğaltılabilir, artsın eksilmesin mutluluklarınız ve son bir söz; mutluluk da tıpkı gülümseme gibi bulaşıcıymış dostlar benden söylemesi:)

Erdal İnönü'den:

"Güzelsin biliyorum, yerde gökte yoktur eşin...
ama benim de gençliğim var, o da bir defa gitti mi gelmez.
söyle bana anka kuşu ; BİR ÖMRÜ ADAMAYA DEĞER MİSİN ?"

"Deh demeden giden at, istemeden su veren evlat,birde geçimli cıktı mı avrat,düğüne ne hacet; gir oyna çık oyna.. Deh desende gitmeyen at,istesen de bir yudum su vermeyen evlat,bir de hırlı cıktı mı avrat ölüme ne hacet;gir ağla çık agla :) Hz.Mevlana"

 

SEVGİYLE, SEVGİNİZİ HAK EDENLE VE MUTLU KALIN:)
 

 
Toplam blog
: 184
: 2109
Kayıt tarihi
: 11.03.07
 
 

1974 Bremen doğumluyum. Hayatın Med-Cezir'lerle dolu olduğuna inanırdım; yaşaya yaşaya anladım ki ö..