Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Eylül '07

 
Kategori
Dünya Mutfakları
 

Nashı (Japonya 'ya özgü armut )

Nashı (Japonya 'ya özgü armut )
 

Aslında yazımın ilgili olduğu bölüm konusunda duraksadım ilk başta. Şimdi sözünü edeceğim şey bir meyve. Eskiden sadece meyve olarak tüketilirken şimdilerde mevve suyu olarak da içiliyor ve yaş pasta süslemesinde de kullanılıyor.

Tadı mı? Elma armut arasında . Eklediğim fotoğrafa bakınca farkı görebilir misiniz bilmiyorum. Bizim yeşil elma görüntüsünde ama daha sulu ve tadı armuta yakın. Her mevsimde bulmak olanaksız. Sonbahar basında satılmaya başlar marketlerde .

Fiyati mi ? Burada meyve genellikle pahali . NASHI de bundan nasibini aliyor . Kucuk olanlarin bir tanesi bir dolara yakin iken daha buyuk hediyelik goturmek icin olanlar daha da pahali . Ama onlarin tadi gercekten baska .
Anladim "Armudun iyisini ayilar yermis ."diyeceksiniz . Ayi gercekten agzinin tadini biliyor demek ki.....

Acik yesil , sarimsi ve bazan kahverengimsi NASHI i markette bulmak olanakli . Kis mevsiminin ortasina kadar satilir . Peki "Bizi ulkemizdeki armutlardan yok mu ? " diyeceksiniz . Onlar once Ithal ediliyordu ve ulke sanirim Fransa idi . Oldukca pahali idi . Simdi onu da burada uretmeye basladilar . FRANSU diye adlandirarak satiliyor . o kadar da pahali degil . Hele biraz zamani gececek gibi olursa oldukca ucuza satiliyorlar

Ben bizim kucuk topaca benzeyen armutlarimizi ozledim . Eger pazarda varsa benim yerime de alin yeyin olur mu ?

 
Toplam blog
: 397
: 1111
Kayıt tarihi
: 16.05.07
 
 

1955 Niğde doğumluyum. Ancak Japonya'ya gelene kadar yaşantımın büyük bir bölümü Ankara'da geçti. Ka..