Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Eylül '07

 
Kategori
Anılar
 

Bu ana babanın bir memedi vardı.

Bu ana babanın bir memedi vardı.
 

Kibris cikarmasinin oldugu yildi. Annem dayimlara gitmisti tatil icin , babam baska yere yollamazdi zaten! Dayimin evi E5 karayolunun kenarinda idi . Askerler gonderiliyordu... Kucuk Memed "Bu askerler nereye gider ?" diye sorar. Buyuklerinin yanitini duyunca "Benim adimda Mehmet , ben de Mehmetcigim "deyip oyuncak kilicini ve tabancasini alip yola firlamis . Zor tutmuslar , aglamasini dindirmemisler .

Memed buyur belki okumayi cok sevmedigi icin liseden sonra okula devam etmez . Oysa ailenin tek oglu . Babasi okumasini isterdi belki . Bir tamircide calismaya baslar Memed . Yedigi birbucuk pide onun icin en buyuk mutluluktur . Sevdigi kiz var miydi bilmiyorum .

Ve Memed askere cagrilir . Fidan gibi kara yagiz bir delikanli . Kardesim kekik onlarin evinde konuk oldugunda ona en yakin davranan oldugunu soyler hep. Once Isparta'ya gider Memed , komando taburuna . Sonra esas gorev yerine . Karin insan boyu yagdigi yerlerden biri (Sirnak ). Yogun bir iletisim yasamadim Memed'le .

Bir gun sabaha karsi erkek kardesimden bir telefon ."Abla dayimi arasan iyi olur , Memedi yitirdik " dedi . Yikildim kaldim . Telefona sarildim tekrar aglayarak konustum ana baba ile .Dayim tutuk tutuk konustu. Agladigini hissettirmek istemedi . Ablasi " Nursen abla merak etme . Memed simdi halamin yaninda (annemden soz ediyordu). Sehit oldu. Yuzunu gordum gulumser gibiydi dedi ."

Dayim aciya dayanamadi. bir sure sonra rahatsizlandi onu da kaybettik .

Sekiz ay once kardesimin oglu gitti o yakinlara bir yere . Yuregimiz hopladi . Bir tek o degil Nice ana kuzulari orada diye kardesler birbirimiz teselli ettik. Arada bir aradim bizim pasayi .Biz ona SEA PASA deriz . Safak saymaya basladik . Telefonda "hayrola teyze bir sey mi oldu derdi ."hep. Kendinden ve icinde bulundugu durumdan soz etmek istemedigi acikti . Havadan sudan konustuk hep .

Sukur TANRI ya dondu Sea pasa . Saglikla . Dun telefon ettim . Ilk defa gulen bir ifade ile samimi konustu . kendisi doktor ve nisanlisi var . "Eee artik bundan sonra hayatini bir duzene koyarsin artik ."dedim . "Haklisin otuzuma yaklastim teyze "dedi koftehor . Bana yasimi hatirlatti. Dogdugu gunu hatirladim . Iki kardesler . Anne calistigi icin babaanne aldi goturdu yasadigi sehre annesinden cok onun yavrusu oldu , mavis gozlu babaannesinin .
Kardesim o gittigi gun bize gelmisti . Elinde bir mendil vardi . Oglunun burnunu gitmeden once silmis ve ustunde kalan kirleri yikamamisti . Gosterdi onu bana aglayarak . Ne kadar sure o mendili oylesine sakladi bilmiyorum .

Saglikla askerlik gorevini bitirip donmek diger ana kuzularinin basina ..........

 
Toplam blog
: 397
: 1111
Kayıt tarihi
: 16.05.07
 
 

1955 Niğde doğumluyum. Ancak Japonya'ya gelene kadar yaşantımın büyük bir bölümü Ankara'da geçti. Ka..