Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Ekim '06

 
Kategori
İzmir
 

Ne kadar istersen o kadar alırsın

İzmir ilinin Karşıyaka belediyesi acil çözüm merkezi adı altında vatandaşın sorununu hemen çözmek amacı ile bir birim oluşturdu. Hatırladığım kadarı ile 1994 yılında idi çünkü telefon numarası 94 ile bitiyordu. Zaman zaman bu telefonu arayarak, çevremde gordugum sorunlari bildiriyordum. Bir gun acil cozum merkezini aradim yollarin araclara verdigi zarari telefi etmeleri icin telefondaki kisi beni dinledikten sonra tesekkur ederim diyerek telefonun kapatti. Tekrar aradim ayni numarayi, Neden yuzume telefonu kapattin dedim gorevliye gorevli sozunuz bitmisti dedi benim sozum bitmisti ama sizin bana soyluyeceginiz birsey yokmu du? diye sordum. Hayir diye cevap verdi

Beni gelismeden haberdar etmeniz gerekmiyor mu ? dedim Ben sorunu ilgililere bildirecegim dedi.Benim adimi soyadimi telefon numarami alarak gelisme hakkinda bana bilgi vermeniz gerekiyor, sizin goreviniz o dedim. Gorevli kisi adimi soyadimi ve telefon numarami aldi. Bende onunkini isteyince Ne yapacaksiniz benim adimi soyadimi dedi.Takip edecegim, yaptiginiz isi deyince kendi kendine soylenmeye basladi. Bu sefer Karsiyaka Belediyesini aradim ve Belediye baskani ile gorusmek istedigimi soyledim. Hangi konu hakkinda diye sordular. Yollarin durumu ile ilgili dedim. O konularla asfalt santiyesi ilgileniyor dediler. O zaman o birimin telefon numarasini alayim diyerek asfalt santiyesinin telefonunu aldim, ve telefonu cevirdim. Mudurle gorusebilirmiyim dedim bagladilar, beyefendi belediyenin araclari nerede tamir ediliyor diye sordum mudur bey bu soruyu neden bana soruyorsunuz deyince arabama yeni alttakim yaptirdim sayenizde bir daha yaptirmam gerekir, bu duruma sizin yonetiminiz sebep oldugu icin bedelinide siz odeyeceksiniz dedim, herhalde mudur bey ogune kadar boyle bir taleple karsilasmamis olacak ki olur mu oyle sey beyefendi dedi. Olmazsa gorevinizi layiki ile yapiniz insanlari madur etmeyiniz dedim. Ertesi gun gercekten sorun cozulmustu.

Acil cozum merkezi telefonlarina bakan gorevlilere, bu birimin ismini acil savma merkezi olarak degistirmelerini onerirdim, zaman zaman

Karsiyaka belediyesine hizmet verip para tahsil ettigim halde elestirmektende geri kalmiyordum isimi kaybetmek aklima bile gelmiyordu., bikmislardi benden her seferinde ismimi verdigim icin eminim adimi duymak istemiyorlardi. O donemin belediye baskani Kemal Baysak`ti fazla basarili oldugu soylenemez. Zaten belediye baskani konusunda Karsiyaka gercekten sanssiz bir ilce. Bugune kadar Nevzat Cobanoglu haricinde dogru durust bir belediye baskanina sahip olmadi Karsiyaka, Nevzat Cobanoglu nergis semtinde yapilan asfalt calismasini denetliyor. Belediye baskani geldi dediler, yanina yaklasarak, Cuma gunleri kurulan pazar yerinin coplerinin gec toplanmasindan dolayi cevreye koku ve mikrop sactigini soyledim, sayin Cobanoglu soforune not al dedi, her zaman yapildigi gibi gecistirilecegini dusunuyordum. Ertesi gun gunlerden cuma idi aksam olup pazar bitince 5 adet cop kamyonu birde jip geldi ve kisa surede copler toplandi. Bu durum ilk defa gerceklesiyordu, daha onceleri bu isler bazen ertesi gune sarkardi. Sayin Cobanoglu`nu bazen yol kenarlarin agac dikimi yapilirken bazen asfalt calismasinin basinda, gorurdum. Ne zaman sayin Cobanoglu ile karsilassam yanina yaklasarak saygilarimi sunarim, Karsiyaka`ya vermis oldugu guzel hizmetten dolayi tesekkur ederim kendisine her zaman .

Secim donemi yaklasmisti Bostanli semtinde kahvehanede nargile iciyorum arkadasimla, Izmir buyuk sehir belediye baskani Burhan Ozfatura ve Kemal Baysak, yanlarinda yaklasik 15 kisi govde gosterisine cikmislar. Kahvehaneye geldiler bir yere oturacaklar ama sigara dumanindan etkileniyorlar. Bizim oturdumuz yer televizyonun karsisinda kucuk bir bolum gele gele grup karsimiza geldi ve masalar kuruldu. Kemal Baysak`a

sizi gokte ararken yerde buldum, birinizi ararken Allah bana ikinizle karisilasma firsati verdi dedim , iclerinden ne dediler bilmiyorum ama dislarindan iyi aksamlar dediler. Arkadasim unutkan oldugu icin cebinde blok not defteri tasirdi, arkadasimdan not defterini istedim ne yapacaksin not defterini dedi lazim olacak dedim ve aldim. Hemen aklimdaki sorunlari yazdim deftere,

Kemal Baysak`a sordum ilk soruyu sizi ne zaman telefonla arasam makaminizda bulamiyorum Kemal Baysak asfalt santiyesine gidiyorum diye cevap verdi. ben santiye mudurunuz yok mu? Yoksa asfaltami ilgi duyuyorsunuz deyince Burhan Ozfatura soze karisti bizim her telefon acanin telefonuna cikma gibi bir luksumuz yok diye cevap verdi bende benimde sizin sesinizi duymaya ihtiyacim yok, yeterki ilgili biriminiz benim sorunuma cozum bulsun dedim, Burhan Ozfatura biz gunde 18 saat hesap yapiyoruz deyince, bende belediyenin muhasebecisi ne is yapar diye sordum. Tesaduf eseri belediyenin muhasebeciside yanimizda imis. Ayni zamanda Bostanli camisinin imamida yanimizda imis (simdi arkadasiz o zamanlar tanimiyorum Bostanli imamini) Sordugum sorulardan bunalan ikili gazetecimisiniz ? diye sordular hayir vatandasim, ama bilincli olanindan yani sizin sevmediginizden dedim. butun kahvehane oyun oynamayi birakip cevremize toplanmislardi. Herkes can kulagi ile bizi dinliyor ve ses cikartmiyorlar. Burhan Ozfatura diger insanlara donerek sizin soyleyeceginiz var mi? diye sordu sahislardan biri sorunlu olan arsasini gundeme getirdi, baska bir sahis evi ile ilgili istekte bulundu, baska biri gecekondusundan bahsedince, belediyenin muhasebecisi beni gostererek bu arkadas toplumun sorunlarini dile getiriyor, diger arkadaslar ise kisisel sorunlarini gundeme getiryorlar, diyerek, Sezar`in hakkini Sezar`a verdi. Gecenin sonunda ben mutlu konuklarimiz ise mutsuz olarak ayrildilar, konuklarin hepsi elimi sikarak tesekkur ettikleri halde Kemal Baysak pas gecmisti. Disariya ciktiktan sonra tekrar geriye donerek elimi sikip tesekkur etti. Kahvehanedeki arkadaslar gelip tesekkur ettiler sen sessiz bir adamsin nasil boyle konusabiliyorsun belediye baskanlari ile diye. Onlarinda bizim gibi insan olduklarini ben sadece onlara gorevlerini hatirlattigimi soyledim. O gunden sonra Karsiyaka belediyesi bana is vermedi bende bundan dolayi uzulmedim. Cunku yaptigim davranis aldigim paradan onemli idi benim icin.

 
Toplam blog
: 377
: 711
Kayıt tarihi
: 05.08.06
 
 

Türkiye'yi ve Türk insanını çok seviyorum. Dünyada bütün canlıların yaşam hakkı olduğuna inanıyorum...