Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Aralık '11

 
Kategori
Şiir
 

Nefesle tutuşmak

Nefesle tutuşmak
 

 

Ben üşümeyi bilmeyen sokak çocuğu.
Arka sokakların nefes alıp verişlerine küfreden
Kaldırımları anlamayan, dost mudur, düşman mıdır
Ve ölmekten korktuğu kadar yaşamaktan nefret eden
Hem hiçbir yere hem de her yere ait olan sokak çocuğu
Yollarınla kesişen yolların kaldırımlarında,
Küçük ayak izlerini arayan
Ama bilmeyen kendisinin kaldırımın ta kendisi olduğunu..
Ruhumun bittiği yerde, bedenimi istedi sindirmek için.
Gözyaşlarımın yürüdüğü yerler hep belli yanaklarımda
Ve siyaha boyanmış ellerimde
Kağıt kesikleri..
Ters kaynamış, aşk tarafından kırılmış
Kalp çeperlerim..
Kimse
İnanmaz sana, herkes kendi tanrısını yaratmış
Kıyamet dileniyor;
Dudakların yetmiyormuş gibi
O dudaklarda beslediklerin
İşte onlar beni sindiriyor..
 
Bazıları vardır, sizi kendilerinden nefret ettirirler. Bazıları vardır, kendinizden nefret ettirirler sizi. Kimse bilmez neler hissettiğini, kimsesiz kimseleştirilmiş bir kimsenin..
 
Gözlerin verdiği canı sözler aldığında,
Hangi insan düşüncelere boğulmaya heveslenir?
Bilsen ne kadar benzer soru işaretleri idam halatına
Senden önce halat sarılır boynuma,
Adım attığın her aşkta daha da düğümlenir
Yaşamayarak ölmediğin her an eklenir yeni bir boğumla
Ben ki yaşamayı bunca seven,
Ben ki sevmeyi bu kadar yaşayan,
Bir beden mi arayayım mezarına?
 
Üşümeyi öğrettiğin sokak çocuğu,
Yollarına onlarca beden diktiğin,
Ateşler içinde öksürüyor ruhunu..
 
"Belli ki o senin en çok gölgelerini sevdi, önüne geçti, ışığını kesti.
 
Belli ki o senin en çok gölgelerini sevdi, hepsi birbiri gibiydi, belirsizdi..."
 
En uzun gece, en fazla karanlık demektir,
Gözlerini açmadığın sürece, güneş senin için yoktur..
 
23-01-2011  Ege OĞUZ
 
Toplam blog
: 17
: 339
Kayıt tarihi
: 07.02.09
 
 

Memleketim Antalya. 1992 doğumluyum. Dokuz Eylül Üniversitesi Makine Mühendisliği bölümünde okuyo..