Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Kasım '07

 
Kategori
Magazin
 

On emirli mafya...

On emirli mafya...
 

''Mafya'nın On emri''

İtalya'da polis, bir mafya patronunu yakalandığı operasyon sonrasında, Yahudilerin kutsal kitabı olan Tevrat'ta bahsedilen ''On Emir'' benzeri, bir takım kuralların olduğu, bir liste ele geçirmiş...Sicilya Mafyası Cosa Nostra'nın yeni patronu olan Salvatore Le Piccolo'nun evinde ele geçirilen listede; mafya üyelerinin uymalarının zorunlu olduğu, bazı kurallardan bahsediliyormuş...İşte o kurallar;

* Hiç kimse bir başka''aile'' üyesine kendisini doğrudan tanıtamaz. Bunu bir üçüncü kişinin yapması gerekir.

( - Selamunaleyküm gardaş, ben Sicilya mafyasının Palermo bölgesinden Ciovanni...Sen kimsin ve nerdensin ?
- Senin On emirden haberin yok galba Ciovanni gardaş ?
- Buyıır...
- On emir diyorum... Sen acemisin herhal ? seni bana; normal şartlarda Salvatore'nin tanıştırması lazım biliyon mu ?
- Hee pardon o zaman, valla bilmiyodum...)

* Arkadaşlarınızın eşlerine kötü gözle bakmayın.

( - Vaaay Ciovanni, şu hatuna bak be bilader afet bir İtalyan aygırı valla...
- Şşşşt ooolum Salvatore sen manyakmısın layn !?
- Nooldukine bilader ?
- Ooolum On Emir'de ne diyo bilmiyonmu ? o bizim Santini'nin karısı layn salak...
- Hiiii çok pardon be bilader, valla unuttuydum ben onuuu...Saol gardaş postu kurtardık sayende...)

* Hiçbir zaman, polisle birlikte görünmeyin.

( - Selam Totti Komserim nasılsın bakem ?
- İyidir valla Salvatore, sen nasılsın ? Mafya işleri nasıl gidiyor bu arada ?
- İyi valla fena değil...
- Yau bu arada; sen Mafyasın, ben de Polis. Yanlış felan anlamazlar inşallah...
- Ayyyy ulayn ben nasıl unuttum bee ? bizim On Emir'de yazıyordu, Hayy isttiiir...)

* Bar ve Kulüplere gitmeyin.

( - Hişşt Salvatore, oolum şu Bar'da iki tek birşeyler içelim mi ?
- Olmaz oolum sen aptal mısın ? Bar ve kulüplere girmemiz yasak layn...
- Niyekine ? sarhoş olmayız merak etme.
- Ulayn salak On Emir'de gitmeyin yazıyodu hatırlasana ? Bi bildikleri vardır herhal ?
- Hee şimdi hatırladım, ben içince az biraz sapıtıyom ya, onun için galba ? )

* Cosa Nostra'nın vereceği görevler için her zaman hazır olun. Eşiniz doğum yapıyor olsa bile.

( - Santini, Santini koş layn..karın Maria yedinci çocuğunuzu doğuruyor...
- Boş veeer, sıkma canını Ciovanni. O bunu, daha öncede ben olmadan yaptıydı rahat ol...
- Nası yani yaaa ? Karın doğuruyo ve sen kıçını bile kıpraştırmıyon layn ?
- Cio, ooolum On Emir ne diyodu hatırlasana ? Her zaman göreve hazır olcan. Cosa Nostra oyar valla bizi...)

* Randevularınıza kesinlikle geç kalmayın.

( - Eveet, saat tamı tamına 3 buçuk. Şimdi haraçları toplamak için randevumuza gidebiliriz.
- Yaa Santini, biraz daha geç gitsek diyodum. Belki henüz hazır değillerdir haa ?
- Olmaz oolum On Emir ne diyo ? Randevularınıza geç kalmayın. Emir emirdir...
- Bak bunu hatırlattığın için sevindim. Sonra Cosa Nostra'ya kırk dereden su taşırdık valla...)

* Eşlerinize saygıyla davranın.

( - Mariaaa, ulayn kadın çoraplarımı nereye kaldırdın yineee ?
- Bana böööle bağırma Salvatore...Soraa seni Cosa Nostra'ya şikayet ederim valla billa...
- Tamam tamam Maria, özür dilerim karıcığım ama noolur şikayet etme tamam mı ?
- Hah şöööle, yola gel Mafya kılıklı herif. Saygılı ol canımı ye, çoraplarını ütülüyorum az biraz bekle...)

* Bir bilgi sorulduğunda hep doğruyu söyleyin.

( - Söyle bakalım Ciovanniii, haraçları zamanında topladın mı ?
- Eee şey, hmmm yaniii, Kem ve Küm ikisi bir arada...Efendim şimdi şöyle bir durum var...
- Cio, Cio, Ciooo...Bana doğruyu söylemek istermisin, yoksa ben sana söyletiiim mi heee ?
- Sayın Cosa Nostra, şimdi şöyle bi şey var, ben gittiğimde dükkan kapalıydı valla...
- Yalan söylüyosun Cio'cuğum ben gittim ve dükkan açıktııı...Randevuya geç kaldın dimi ?
- On Emir'e karşı geldiğim için affımı diliyorum Baba'cığım, bi daha olmuycak söz veriyorum...)

* Diğer ''aile'' üyelerine, yada başka ''aileler'e'' ait parayı kendinize ayırmayın.

( - Santini, şu ''Don Vittorio'nun'' parasını aramızda paylaşalım mı ?
- Ooolum sen süzme salaksın var ya ?
- Niye salakmışım ki ? Bu parayı biz almadık mı ?
- Aldık dooru diyosun ama, Cosa Nostra bunu duyarsa; seni de, beni de kabak gibi oyar valla...
- Haddee canım oyarmış...nerden biliyon ki ?
- On Emir'den biliyorum ama, para seni bozdu ve unutturdu galbaa ?
- Hay ben bööle On Emir'in de...)

* Polis akrabası olanlar, ailesinde hem mafyaya hem de polise çalışanlar, kötü ve ahlaksız davranışlar sergileyenler Cosa Nostra üyesi olamaz.

( - Salvatore Santoro, senin ailende Polis akraban varmış ?
- Doğrudur Sayın Cosa Nostra...
- Amcanın oğlu Don Vittorio'ları polise ihbar etmiş...
- Doğrudur Sayın Cosa Nostra...
- Teyzenin küçük kızı, Annesinin cüzdanından para çalarken büyükbaban yakalamış...
- Doğrudur Sayın Cosa Nostra...
- Bütün bunlara rağmen Mafyaya katılmak mı istiyorsun ?
- Hayır Cosa Nostra, ben bu kadar dürüst birisi değilim ve sizin de işinize yarayamam, sadece bunu söylemek için gelmiştim de...)

Saygılarımla Sevgili dostlarım sağlıcakla kalın...


 
Toplam blog
: 122
: 2970
Kayıt tarihi
: 26.03.07
 
 

Ankara Doğumluyum... Yazı yazmayı, çizmeyi, okumayı, izlemeyi, dinlemeyi, vb...vb... seviyorum. Bodr..