Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Ağustos '06

 
Kategori
Mağazacılık
 

Özdere tansaş, tansaş değil mi?

Özdere tansaş, tansaş değil mi?
 

Tansaş, Türk hipermarket mağazacılığının kilometre taşı kurumlarından biridir. Doğuş Grubu satın aldıktan sonra büyük aşamalar kaydetmiş, Migros’a devriyle de kurumsallaşma sürecinde bir dev adım daha atmıştır.

Türk tüketicisinin, sahip olduğu haklar anlamında bilinçlenmesinde Tansaş’ın büyük emek ve özverisi vardır. Segmentindeki diğer kurumlara göre eleştirilebilecek birçok yanı olmasına karşın “tüketici hakları” konusundaki hassasiyeti ve bu konuda attığı somut adım ve uygulamaları ile tartışmasız sektörünün başatı konumundadır.

Ancak, samimiyetle inandığım tüm bu düşüncelerimi gölgeleyen bir olayla karşılaştım geçtiğimiz haftasonu. Sıcaktan kavrulan birçok İzmir’li gibi, ben de kendimi cumartesi sabah erkenden İzmir dışına, Gümüldür-Özdere tarafına attım. Akşam saatlerinde, alışveriş yapmak için, Özdere’de, hemen ana yol üzerinde, benzin istasyonunun yanıbaşındaki Tansaş Mağazası’na girdim. Haftasonu ve de akşam yemeği öncesi saatleri olması nedeniyle mağaza oldukça doluydu.

Alışverişimi bitirmemi müteakip ödeme yapmak için kasalara yöneldim. Yoğunluk nedeniyle açık olan tüm kasalarda sıralar vardı. İki tane kasa da kapalı idi.

Malumunuz, Tansaş’ın uzun zaman önce müşterilerine taahhüt ettiği, tüketici hakları bildirisinin maddelerinden biri; “kapalı kasa olmasından dolayı üç dakikayı aşan beklemelerinizde, kasa açılmaması halinde belirli bir miktara kadar olan alışverişinizi Tansaş size hediye etmeyi garanti eder” der mealen. Kasaların yanında yeşil düğmeler vardır ve böyle bir durum zuhur ettiğinde müşteriler düğmelere basar ve kasaların arkasındaki elektronik boardda üç dakika geri saymaya başlar.

İşte Özdere Tansaş mağazasının bu sistemi off(!) durumda idi. Düğmelere ne kadar basarsanız basın, elektronik tablo bir türlü çalışmıyordu. Bu manzara da mağazadaki müşteriler tarafından müstehzi gülümsemelerle karşılandı tabi. Ben yine de sözkonusu bu durumun Tansaş’ın genel anlayışını temsil etmediğini, malum mağazaya özgü, kötü niyet taşımayan bir teknik aksama olduğunu düşünmek istiyorum.

Ancak Tansaş yetkilileri ve genel olarak tüm iş hayatımız bilmelidir ki “güven” dediğimiz şey bir ürkek kuştur. Çok zor yakalanır ama çabucak kaçıverir ellerimizin arasından. Lütfen unutmayalım olur mu?

 
Toplam blog
: 898
: 3759
Kayıt tarihi
: 09.06.06
 
 

İzmir'de yaşıyorum.    Çok uzun yıllar öncesinden başlayıp, hiç ara vermeden bugünlere kada..