Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Eylül '11

 
Kategori
Pazarlama
 

Pazarlamada farkedilmek!

Pazarlamada farkedilmek!
 

Farkedilmek; yaşam adına birçok kapının anahtarı, pazarlamacıların ise değişmez ezberi….

Bir reklam düşüyor aklıma, seneler önce bir yerel radyoda dinlediğim.

- Bizi seçin çünkü biz çok farklıyız!

- Eee ne yapalım? Bundan ne anlayalım.
Fark yaratmak için; Sizden ürün alan müşteriye dayak mı atıyorsunuz!!!?
Firma içinde superman kostümleri ile mi dolaşıyosunuz!!!?
Ya da sizin satış personelinizin 2 tane burnu mu var!!!?

Peki bu reklam nasıl olmalıydı? Cevap innovasyonda…
Pazarlamacıların iş olsun diye ile ortaya koyup sonra üzerinde “bir araba cümbüş” yaptıkları kavramlardan biraz farklı gözüküyor innovasyon. Konunun erbapları “kazanç sağlayan yenilik” olarak tanımlıyorlar innovasyonu. Üzerinde düşünülmesi gereken bir kavram. Pazarlar iletişim yoğun hale geldiği müddetçe, innovasyonda daha uzun süre bizi meşgul edeceğe benziyor. Çünkü tüketicinin her yeni ürünün özellikleri ile ilgili farkındalık oranı, bir önceki ürüne göre katlanarak artıyor. Bilgi çağı velhasıl kelam…

Neyse reklamı baştan çekelim isterseniz.
-Bizi seçin çünkü biz innovasyon lideriyiz.

Nasıl reklam ama?

- Ney innovasyon mu? O ne ki? Banane kardeşim senin neyin lideri olduğundan? Sen ne satıyon onu söyle!

Kural 1: Farklı olmak yetmez, ortaya koyduğunuz farklılığın tüketiciye elle tutulur faydası olması gerekir.

Kural 2: Reklamda en temel unsur sizin ne anlattığınız değil, müşterinin söylediğinizden ne anladığıdır.

 ”Kaç dil bilirse bilsin dildeşinden ayrı düşen dilsizdir.” Mevlana

 
Toplam blog
: 10
: 875
Kayıt tarihi
: 23.04.10
 
 

  http://www.facebook.com.tr/duygumeteofficial    ..