Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Mart '08

 
Kategori
Sinema
 

Recep İvedik

Recep İvedik
 

İşten eve otobüsle dönüyorum.Millet güle oynaya RECEP İVEDİK'ten bahsediyor.İşyerine geliyorum;o flime gitmediğim için çok şey kaçırdığım söyleniyor.Arkadaşlarla buluşup bir kahve içiyoruz RECEP İVEDİK replikleri havada uçuşuyor.Nedir bu Recep İvedik dedim?Baktım flimi üç günde 900 bin kişi izlemiş.Alışveriş yaptığımız alışveriş merkezinin sinema salonuna iniyoruz, seanslar full dolu...İyice merak sardı beni...Ne ki Recep İvedik?Sinemalar hala tıklım tıklım dolu..Seyirci her cinsten, güya 13 yaş sınırı var ama 7-8 yaşında oğluyla kızıyla giden arkadaşlarım var.Flimin daha oyuncu kadrosu ismi gelmeden kahkahalar havada uçuşuyor.Millet katıla katıla gülüyor, hatta karnını tutuyor.

Aslında Şahan Gökbakar her tabakaya, her yaşa, her sosyal statüye hitap eden flim yapmış.Tebrik etmek lazım.Çünkü böyle bir flimle bir salon dolusu insana kahkaha attırabilmek gerçekten tebriğe değer.

Ben bir sinema aşığı olarak hayatımda hiç bu kadar kötü bir türk sineması izlediğimi hatırlamıyorum.Gerçi "kötü"dedim ama kötü bir sıfat, bu sıfatı kullanabilmek için ortada bir şeylerin olması lazım.Ortada bir flim olmayınca gerçi iyi mi kötü mü diyede tartışamayız.

Ortada yakışıklı bir jön yok, güzel bir kız yok, bir ayrılık hikayesi, bir zengin kız fakir olan repliği bile yok.Olup biten bir şey yok.Gelişip giden bir hikaye yok.Yani ortada bir hiç var.Gerçi ortada hiç olacak bile bir şey yok.

Ben başından sonuna kadar bir kere bile tebessüm etmedim.Yanımda eşim, arkadaşlarımız var..Onlarda tebessüm etmediler.Midemin bulandığı pek çok sahne varken...Biz yedi kişi sanki başka yerdeydik, belgesel izliyorduk sanki...Hiç birimizden bir tebessüm eylemi, bir kahkaha eylemi gelmedi.Çünkü koca sinema salonu resmen yıkılıyordu kahkadan..
İyide bu flimin bu kadar gişe yapmasının nedeni ne?Bir arkadaş diyor ki:"Sürüm diyor, o gitti, bende gideyim diye"diyor.Ama öyle değil."Başka bir şeyler var.!."diyorum.Eşim "Herkes kendinden, yaşamından bir parça buluyor flimde.."dedi.Düşündüm taşındım...Hiç bir şey bulamadım ben kendimden...Ama bulan milyonla...

İşyerinde "Bu dosya tamamlandı mı?"diyorum.Çat diye biri atlıyor:"Ne diyimm, taamm mı diyim, devaaam mı?"

Ama herkes bulmuş kendinden pek çok şey...Ben bulamadım....Gerçi bulmakta istemem:)

Sevgiyle kalın...



 
Toplam blog
: 30
: 1454
Kayıt tarihi
: 11.11.07
 
 

sığmaz ki buraya ne sen ne kalabalıklar! ..