Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Mart '09

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Sabah Vakti Sarı Bilgeye Övgü

Sabah Vakti Sarı Bilgeye Övgü
 

Bknz: Sarı Bilge


Yattığım yerden önce çöp arabasının homurtulu sesi geliyor. Yine sabah oldu, kim kalkacak bu yataktan, sorarım kim? Hava hâlâ buz gibi. Birazdan telaş başlayacak. Boğazımın iki yanına karıncalar yuva yapmış sanki. Ben kalkmamak için beş dakika sonra diye oyalanıyorum. Beş dakika sonra, yine bi beş dakikalık kredi kullanıyorum.

Krediyi bitiren şahsiyet, Viki. Yastığımın yanına çıkıp olta iğnesi gibi uzamış tırnaklarıyla kafa derimi tırmıklıyor. Ben de yorganın altına dalıyorum. Yorganı dişlemeye başladığında, arka bahçedeki kediler acı acı miyavlamaya başlıyor.

Sarı bilge Viki, bilgelikten psikopatlığa geçiş yapıyor.

Yüzümü yıkayamadan acı acı miyavlayan kedilerin yemeklerini balkondan salıyorum.

Soğuk havadan arabalar inleyip duruyor. Von von vonnnn….

Çayı koyup biran önce bir şeyler yiyip ilaçları yutup, iyileşmekten başka bir şey düşünemiyorum. Kulaklarımın hon hon honnn uğuldamasından sıkıldım.

Ekmekler kızarıyor bir yandan. Çayı çekip tüm hücrelerime yolluyorum, ayılmak üzere. Çayın eski tadı kalmamış sanki. Karşı evin çatısına karga konuyor ve sanki kargayı kış mevsimiyle özdeşleştirmişim gibi, bir an önce kovalıyorum.

Cemre düştü.

Bacaklarım halsiz ve titrek…

Antibiyotik iyi geliyor gibi.

İnternette okudum ekonomik krizi Avrupa insanı, kediler ve içki ile atlatıyormuş.

İçki ile işim fazla değil de, kedi ile aram iyidir. Kafadır bizim sarı bilge. Oyun oynarken acayip bi şekilde endorfin hormonu salgıladığımın farkındayım. En şahane hayvan familyasındandır kendileri. Hayvan mıdır acaba diye şüpheleniyorum ara sıra! Hayvandan daha ziyade çok iyi anlaştığım kafa bi ev arkadaşı gibi geliyor. O kendi kafasında takılır çoğu zaman, ben kendi kafama göre takılırım. Beraber vakit geçirdiğimizde bünyemde ne stres ne de bişey kalıyor. İkimizde çok eğleniyoruz. Bu kadar sevimli bi yaratığın aynı zamanda canavara dönüşmesi de enteresan geliyor ya, neyse bu meseleyi fazla karıştırmayalım. İstemediği bi şey olduğunda kök söktürüyor vallahi. Ama onsuz da yapamam işte. Sıcağı gördüğünde sırt üstü “göbek kebap partisi” yapmasını izlemek bile acayip zevk veriyor. Herkes hayatında bir kez kedi baksa, davranışlarını izlese…. Üfff… Acayip zevklidir.

Su sabun yüzü görmeden dünyanın en temiz hayvanı hangisidir? Hayvan mıdır? Emin değilim… Haa bu arada cevap vereyim bu familyadır, işte.

Hem sevimli, hem psikopat, hem oyuncu, hem bilge, her şeydir, o.

Sokaktan bi yavru kedi alın. Fırlamadırlar. Elleriniz benim ellerim gibi jiletlenmiş gibi olsa da her şeye değer.

Sarı bilge seni seviyorum.

İyileşince oynarız, şimdi değil. Biraz uzanmam lazım. Limit aşımına uğradım.

Güzel kalın, mutlu kalın.

 
Toplam blog
: 246
: 1012
Kayıt tarihi
: 15.02.08
 
 

..