Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Mart '11

 
Kategori
Doğal Hayat / Çevre
 

Sağlık ve doğa gönüllüleri

Sağlık ve doğa gönüllüleri
 

Symbiosis Derneği internet sitesinden alıntıdır


Yaklaşık bir ay önce tv de ilginç bir proğram dikkatimi çekti. Bu programı izlerken çok mutlu oldum. Demek hala böyle insanlar varmış dedirtti bana. 

İz.Tv. diğer kanallardan sıkıldığımda izlediğim, beni dinlendiren, düşündüren, eğiten bir belgesel kanalı. Bu proğramı da orda izledim. 

Gönüllü doktorlar aylık izinlerinin bir bölümünü veya tamamını hasta muayene ederek ge çiriyorlar. Gittikleri bölgede önce çocukları sonra sıra ile yaşlı ve yetişkinleri sağlık taramasından geçiriyorlar .Doğa ve çevre konusunda bilgilendiriyorlar. Muayene ettikleri çocukları çeşitli armağanlarla (oyuncak, giyim eşyası, ayakkabı, okul gereçleri, kitap) sevindiriyorlar. Okullarına bilgisayar kuruyorlar. 

Bunları o kadar içten, sevecen şekilde yapıyorlar ki çocuklar doktorları ağlayarak gönderiyorlar köylerinden. 

‘SYMBIOSIS Sağlık ve Doğa Gönüllüleri’ Derneğinin çalışmalarını ben bu programdan öğrendim. 

 

Sonra internette araştırma yaptım. Bu derneğin çalışmaları hakkında daha fazla bilgi edindim. Bu örnek çalışmaları özetleyerek sizlerle paylaşmak istedim. 

Sloganları: ’Dünyayı her şeyi ile korumak ve hatta bulduğumuzdan daha iyi bırakmak istiyoruz’. 

Amaçları: Sağlıklı; sağlığını koruma ve hijyen konusunda bilgili; çevreye, doğal hayata ve dünyadaki bütün varlıklara saygılı; sosyal sorumluluk ve sivil toplum hizmetlerine hevesli nesiller yetişmesine katkıda bulunmak. 

Sağlık Taramaları: 

2009 Kosova da bazı illerde 1259 çocuk 217 yetişkin muayene edildi. 

2008 Ardahan’ın Şehit Şenay İlk Öğretim Okulunda sağlık taraması gerçekleştirildi. 

2008 Afganistan .1200 civarında çocuk ve yetişkin hasta muayene edildi. 5 ameliyat yapıldı. 

2008 Yalova Milli Piyango İÖO. da sağlık taraması yapıldı. 

2007 Azerbaycan.5 şehrini içeren sağlık taramasında 1398 çocuk, 290 yetişkin muayene edildi. 

2007 Samatya Balık Festivali, 2006 Artvin’in Borçka ilçesi, 2006 Gürcistan-Batum, Babuleti, Helvacauri. 2006 Camili, Borçka (Artvin) 7 köyde yetişkinler muayene edildi. 

2005 Çıldır, Hanak Damal (Ardahan) 4 ilçe ve 7 köyde sağlık taraması yapıldı. 

2004 Hakkari’nin Çukurca, Şemdinli, Yüksekova ilçeleri 

2003 Mardin’in Nusaybin ilçesinde Derik, Mazıdağ, Kızıltepe de 2324 çocuk muayene edildi. 

2002 Akçay(Şırnak), 2001 Gevaş (Van), 1999 Selim (Kars)…… 

2010 Değirmen Çayırı: İstanbul Şile’nin orman köylerinde okul çağı cocuklarında sağlık taraması, bunun yanı sıra ilk yardım eğitimi verilmiş , çevre bilincinin artırılması hedeflenmiştir. 

1999 yılında kurulan SYMBIOSIS Sağlık eğitim ve Doğa Gönüllüleri Derneği büyük şehirler kadar gelişmiş olmayan bölgelerde de sağlık taraması yapıp doğa ve çevre konusunda eğitim vermektedir. 

 

Bu dernekte çalışan tüm hekimlerimize ve onları destekleyen tüm kuruluşlara içten TEŞEKKÜRLER… 

Not: Dernek ile ilgili bilgiler internetten derneğin sitesinden alınmıştır. 

 

 
Toplam blog
: 49
: 816
Kayıt tarihi
: 14.06.07
 
 

Emekli matematik öğretmeniyim. İzmir'de yaşıyorum. Okumayı çok seviyorum. ..