Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Aralık '18

 
Kategori
Müzik
 

Şarkılarda Konuşuyor Müslüm Gürses

Şarkılarda Konuşuyor Müslüm Gürses
 

“Müslüm Baba” dedim.
 “Efendim” dedi. 
“Hangimiz sevmedik çılgınlar gibi” diye sordum.
 “Sende bizdensin arkadaş” dedi. 
“Çok masumdu baba” dedim. 
“Aldanma çocuksu mahzun yüzüne” dedi.
 “Bu ayrılık neden oldu?” dedim.
 “Kaderde varmış ayrılmak” dedi. 
“Ölüyorum el içine çıkmaya yüzüm kalmadı” dedim.
 “Tanrı istemezse yaprak düşmezmiş. Tanrı istemezse insan ölmezmiş” dedi.
 “Muhtacım sevgisine baba” dedim. 
“Allah muhtaç etmesin” dedi. 
“Unutur muyum” dedim. 
“Unutamazsın” dedi.
 “Onu ne kadar çok sevdiğimi bilecek mi?” Dedim.
“Nerden bilsin, nerden” dedi. 
“Esrarlı gözler yaktı beni” dedim.
“Bağrı yanık” dedi.
“Küskünüm” dedim.
“Yıllar utansın” dedi.
“Hep sarhoşuz.” “İçmesem olmuyor” dedim.
“Kaç kadeh kırıldı” diye sordu.
 “O sen değilsin” dedi.
“Gitti” dedim.
“İçime doğmuştu sanki” dedi. 
“Ne dalım ne çiçeğim” kalmadı dedim.
“Gel arkadaş olalım” dedi.
“İkiyüzlü.” ”Yeter Allahım” dedim.
“içime doğmuştu sanki” diye tekrar etti.
“Bilemedim” dedi.
“Sigaramda duman duman” dedim.
“İçmesem olmuyor” dedi.
“Bu kaçıncı yalvarışım” dedim baba.
“Aldırma gönül” dedi.
“istemem sevme beni.” “Senden vazgeçmem” de dedi.
“Ben geldim meyhaneci” dedim.
“Evlat” dedi elini salladı.”Bakma bana öyle” dedi.
“Usta.” “Gözümde yaş bağrımda taş” dedim.
“Benim meselem” dedi.
“Bilemedim” dedim.
“Ah gülüm” dedi.
“Güldür yüzümü.” “Adını yazdım kalbime.” “Alışacağım” dedim.
“Ağır yaralı” her şey.“Seni kalbime yazdım” dedim. “Senden vazgeçmem” dedim.
“Sadece” dedi sadece, “İnsanlık bende-sende kalsın”
“Biz babadan böyle gördük” dedi.
“Layık olan kim?”diye sordum.
“Aldatılanlar” dedi
“İçime doğmuştu sanki” dedim. “İki damla yaş” gözlerimde.
“Sadece” “gitti”  diyebildim.
“Yeter Allahım” dedi.
 
Müslüm Gürses’in okuduğu şarkıların isimlerini sıraladım sadece. Böyle bir diyalog ortaya çıktı. 
 
Müslüm Gürses, hastaneye yatmadan önce yapımcısına; 
 ''Bu ameliyat beni korkutuyor. Ölürsem albümün adını 'Veda' koyarsın. Ölmezsem başka isim buluruz, hayat bana zordu ama güzeldi. Herkesten tek isteğim var, haklarını helal etmeleri.'' Diye konuşmuş. 
 
Müslüm Gürses, iyi bir sesti. Bütün şarkılarını yıllarca dinledim. “Yoz müzik, arabesk müzik” sözleriyle küçümsenen bu müzik akımının içinde en önemli yeri tutan, Orhan Gencebay, Ferdi Tayfur, Hakkı Bulut… Şarkıları ne kadar değerliymiş. Bu dev yeteneklerin şarkıları yeni düzenlemelerle herkesin dilinde artık.
 
“Yiğidi öldür, hakkını yeme” demişler.
Bu saydığım sanatçılar için Onur Akın, bana şöyle demişti. “Orhan Gencebay ve Ferdi Tayfur bu ülkenin müzik dâhileridir.” Bir de İbrahim Tatlıses’in dediği gibi, “birde Urfa’da Okusfort olsaydı” neler olurdu.
 
Müslüm Gürses’in şarkılarının sözlerini yazan bir şarkı sözü yazarı var ki, adını yazmadan geçemeyeceğim. Bu şarkı sözü yazarı “Sait Ergenç.”  “Ben insan değimliyim” şarkısının sözlerini yazan sanatçı.
 
Yeniceli ses sanatçısı Çelebi Mehmet’ten dinledim ve sesini kaydettim. Yapımcı “Mustafa Diker,” Mısır’dan müzikleri getirtirmiş. “Sait Ergenç” bu müzikler üstüne, söz yazarmış. Müslüm Gürses’te okurmuş. Kasetlerde peynir ekmek gibi satılırmış.
 
Ne olursa olsun, Müslüm Gürses gibi bir insanı tanımaktan, sesini dinlemekten hep mutlu oldum. Gençliğimizi en yoğun duygularla yaşattı bize. 
 
Başka müzikler vardı da dinlemedik mi?
“Sevda yüklü kervanlar” daha çok gelip geçecek baba. Sen her zaman bu kervanın en önemli mihmandarı olacaksın. “Bağrıyanık” insanlar seni unutmayacak. ”Paramparça” hayatın, “babanın öldüğü yaşta, bir bar taburesi üstünde,” son bulmasa da, kimsenin bilemeyeceği bir yaşta, herkesin gönlünde olacak.
“Seni yazdım kalbime”
Hoşça kal Müslüm Baba.
 
şuayipodabasi...
10.03.2013/Kepez/Çanakkale
**
 
Şu anda “Müslüm Baba” filmi sinemalarda gösterimde. Müslüm Gürses’i canlandıran sanatçı Timuçin ESEN’in sesinden, babanın seslendirdiği şarkıları dinliyoruz.  Ülkemizin değerli müzik adamı Burhan Bayar’ın şarkıları yeniden düzenlemesi, notalara bir balerin edasında dans ettirmesi, ne kadar güzel olmuş. Bizler önceden Müslüm Baba’yla yaşadık. Bu gün yeniden şarkıların içinde kaybolduk. Yarın da dinleyerek öleceğiz.
Elbette, “İtirazım var” arabesk müzik yoz müzik diyerek kibir içinde cebelleşenlere. 
 
Şuayipodabasi…
07.11.2018/Kepez/Çanakkale
 
Toplam blog
: 420
: 1641
Kayıt tarihi
: 19.12.08
 
 

1957 Çanakkale/Yenice doğumluyum. Öykü ,deneme, şiir yazarım. Yazdığım bir çok şiirin bestesini d..