Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Temmuz '12

 
Kategori
Edebiyat
 

Şerif Kutludağ ve şiirleri

Şerif Kutludağ ve şiirleri
 

Denizli'den bir şair Öğretmen Şerif Kutludağ


Şiirlerim

Şiirlerim  limanlarımdır benim...

Duygularım okyanus...

İçim kabarır beklenmeyen zamanlarda

Kabaran denizlere saklıdır öykülerim...

Yalnızlıklarımda

Robinson olurum...

Gemiler gözetlerim ufuklarda,

Ufuklarda dolanır,

Gemilerim ve şiirlerim.

Şiirlerim limanlarımdır benim...

Allı yeşilli bayraklarla

Gelmek bilmeyen

Yelkenlili, kürekli

Yandan çarklı gemilerimi beklerim...

****

Bu özgün ve lirik dizelerin sahibi Denizli'den şair öğretmen Şerif Kutludağ'dır. " Al Gözüm Seyreyle Şiirlerle Denizli " adını taşıyan kitabından sizlere sunmaya çalıştım. Şairimizin adı "Şerif "olunca benim de  ilgimi çekti. "Şerif " benim de ağabeyimin adıdır..... Yıllar önce ( 12 Şubat 1980 )' lerde onu gittiği  Almanya'da kaybettik. Acısı yaklaşık 32 yıldır hiç içimden geçmıyor. Onu rahmetle anarken, sevgili şairimiz Şerif Kutludağ'a Allah'tan sağlıkla uzun ömürler diliyorum. Şairimizin bu güzel ve manidar ismi bana sevgili ağabeyim Mehmet ŞERİF GÜLER'i anımsattı... ŞERİF'in manası: Emin, güvenilir, itimat edilen kişi  anlamına geliyor. Bu isim aynı zamanda Hz.Peygamberimizin de adıdır. Yine dini inancımıza göre: Kur'an - ı Şerif 'te buradan geliyor... Tabi bu bir inanç meselesidir... ABD 'de çoğunlukla emniyet mensuplarına belki Şerif adı verilmesi burdan geliyor. Herkesin inancı kendinedir... Biz büyüklerimizden böyle öğrendik... Her neyse...

***                   ***

Denizli Ege'nin, Batı Anadolu'nun önde gelen sanayii merkezlerinden biridir. Güneydoğu Anadolu'da Gaziantep, Orta Anadolu'da Kayseri ne ise Batı Anadolu'da da  Denizli öyle gelişmiş bir kentimizdir. Sanayide olduğu gibi sanat ve kültür alanında da Denizli'nin adı yurt çapında gelişmelere sahne oluyor. Denizli deyince Özay Gönlüm, Günbüz Azak, Kerim Aydın Erdem, Ümman Ninenin Mektuplarında Mehmet  Yılmaz, ressam İbrahim Çallı, Kahraman Denizli Müftüsü Ahmet Hulusi Efendi, Prof. Dr. Orhan Acıpayamlı, Dr. Tahir Kutsi Makal, Dr.Şükrü Tekin Kaptan, Denizli eski valisi hemşehrimiz rahmetli  sıradışı vali Recep Yazıcıoğlu hemen aklımıza ilk gelenlerden bazıları.. Bunları anmamak, hatırlamamak olur mu?  Sırası gelmişken hepsini rahmetle ve saygıyla anıyorum.

İşte Şerif Kutludağ da bu şair ve yazarlarımızdan biridir. 16 Haziran 2012 de Dr. Tahih Kutsi Makal'ı anma töreninde Denizli'de gazeteci ve yazar Mithat Makal Ofset Tesislerinde Şerif Kutladağ ile tanışma fırsatını bulduk. Cana yakın ve sevecen bir öğretmendir. O günkü anma töreninde hepimizden bir gömlek fazla  Dr.Tahir Kutsi Makal'ı şiirleriyle, yazılarıyla anlatmaya çalışmıştı Şerif Kutludağ. 

Şiirlerle Denizli kitabının birinci baskısı Ağustos 2010 yılnda Denizli Belediyesi Kültür Yayınları ( yayın NO:04 ) Denizli'de tertemiz bir baskıyla gün ışığışına çıkarılmış olup140 sayfadan ibarettir... Bu kitabın ÖNSÖZ yazısında Denizli Belediye Başkanı Nihat ZEYBEKÇİ tarafından kaleme alınmıştır.  

Sayın Nihat Zeybekçi şunları yazıyor Şerif Kutludağ için:

M.Ö. 5000 yılından bu yana insanodğlunun, dünyanın engüzel yerlexim bölgelerinden biridir Denizli. Hitit, Frig, Lidya, Roma, Bizanzs ve Helenistik  yaşadığı bu topraklarda atalamız 1070 'te merhaba demişlerdir. 1206'dan itibaren de ev sahibi olarak bizler burada yaşamaya başlamış bulunmaktayız.                            (...) .

Akademik görevlerinin yanında kültür hayatı ile ilgili çamlışmalarıyla da kent kültürümüze önemli katkılar sağlayan Şerif Kutludağ'ın bu taprakların ve bugününü konu edinen şiir çalmışmaları, kentimizin nedenli zenginliklere sahip olduğunu açık bir şekilde gösteriyor. İşte biz de bu nedenle bu güzel çalışmalarını halkımızla buluşturulmasını gerekli bularak kendisinin " Al Gözüm Seyreyle Şiirlerle Denizli" adını verdiği şiir kitabının basımına karar verdik.  Şiirleryle kentimize bu çerçevede katkı sağlama anlayışı vegayreti içerisinde olan Sayın Şerif Kutludağ'ın bu gayret ve çabasınıın devamını dilerken aynı anlayışla ortaya konulacak başka sanat ürünlerini de Denizli'li hemşehrilerimizle buluşturmak için heyecanla beklediğimzi komu oyuyla paylaşmak istiyorum." diyor Sayın Denizli Belediye Başkanı Nihat Zeybekçi.

Biz de  Denizli Belediye Başkanı  Sayın Nihat Zebekçi'nin külkültünühe verdiği hizmetlerden dolayı  tebriklerimizi sunuyoruz. Bu çaba tüm belediye başkanlarımıza örnek olmalıdır.  

Değerli eğitimci şair ve yazar Şerif Kutludağ'ın hazırladığı şiir  kitabında ( Al Gözüm Seyreyle Şiirlerle Denizli ) şiirlerin tümü konu itibariyle Denizli ile ilgilidir. Denizli'nin coğrafyası, Denizli'nin  tarihi, Milli mücadeledeki yerini, Denizli'nin kurtuluşu, Denizli'nin  Milli Mücadeledeki istiklali ve bağımsızlığı uğruna şahlanışı ve ünlü Denizli Müftüsü Ahmet Huluse Bey'in verdiği talimat üzerine Denizli halkının topyekün Milli Mücadelede Mustafa Kemal'in yanında yer alması, bunu  BAYRAMYERİ ( 2 ) adını taşıyan bir bakınız ki nasıl heyecanla dile getiriyor:

15 Mayıs 1919'du

Yunanın İzmir'e  çıktığı gün,

Milletimi kahreden

Kara yaslı bir gündü...

...............................

Denizli'de sabah namazı kılınmış,

Çil horozlar yeni yeni susmuştu

Müftünün çağrısıyla

Evlerden dışa vuran halk

oluk oluk,

Bayramyeri' ne dolmuştu.

Müftü Ahmet Hulusi Bey  haykırmış:

" Düşmanla savaşmak

Farz-ı ayındır! "

Silahınız yoksa,

Üçtaş atın düşmana!"

Bu bir büyük cihattır...

( s.44 )   İşte koca koca Türk'ün özgürlük azmi bu duygularla şahlanmıştı...

Şairimiz bu ülvi duygularla şiir kozasını örüyor... Şerif Kutludağ'ın Denizli'yi anlatan şiirlerinden bazılarını altını çizerek okuduğumu burara öncelikle belirtmek isterim. İşte bunlardan birkaçını örnek olarak yazıyorumm: " Denizli'nin Öncüleri ( s.17 ), Tarihin İşaret Taşları (s. 18 ), Çınar Meydanında ( s.19 ), Denizli'den Denizli'ye ( s. 20 ), Deliktaş Meydanında Çınar Ağaçları ( s. 24 ),  Denizli'nin Alperenleri ( s. 28 ),  Fatma Yıldız ( s. 29 ), 11. Piyade Tugayı (s. 42 ), Bayramyeri  ( s.45 ), 15 Mayıs 1919 ( s. 46 ), Denizli Ahileri (s. 50 ),Ege'ye Ata'ya Selam ( s.54 ), Denizlim  ve Türkçem ( s.62 ),Ümmü Gelin (s.65 ), Denizli'nin Horozları ( s.67), Aynalı Kavak ve Diğerleri ( s.70 ), Denizli'nin Türküleri (s. 82 )... Bunlar sadece bir çırpıda okuduklarım şiirler...

Şerif  Kutludağ bu kitabını özenle hazırmlaştır. Peki bu kadar güzelliklerin yanında bu kitabın hiç mi eksik yönleri veya bir tarafı  yoktur. Elbette bu kitap dört dörtlük değildir. Gözden kaçar  dizeler ve sözcükler de vardır. Kitabın kapak kısmı biraz daha düzenli hazırlanabilirdi. Aceleye gelmiş bir hali vardır. Oysa kitapların en güzel ve dikkat çeken yönleri kitapların kapak kompozisyonudur.

Kitabın adı  " Al Gözüm Seyreyle Şiirlerle Denizli " olması gerekirken araya  şairin adı yazılmıştır. O zaman kitabın adı sadece ŞİİRLERLE DENİZLİ  diye okunuyor. Ben şahsen ilk önce bunu böyle anladım ve okudum... Sonra  "Al Gözüm  Seyreyle " cümlesi pat diye önüme düştü... Çok ufak, Şiirlerle Denizli sözcükleri büyük olarak yazılmıştır. Kitabın ikinci baskısında bunlar göz önüne alınmalıdır. Kitabın son bölümünde ise  Denizli ve ilçeleriyle ilgili bazı eski resim ve fotograflara yer verilmesi ise kitabına ayrı bir renk katmışlardır. 

Ayrıca şiirler çok ufak punto ile yazılmştır. Bunlar 11 puntoyla yazılsaydı bence daha iyi  olurdu. Sayfadan kazanmak için bunlar yapılmıştır. Şiirler daha çok küçük puntolarla yazılmıştır. Yine kitabın iç kısmında sayfaları gösteren bölümde ve dikey olarak yazılan "Şiirlerle Denizli  Şerif Kutludağ " yazısı yine zor okunuyor. Ben bunları gözlükle bile zor okudum. Bunlar yazılmasaydı bence daha iyi olurdu diye düşünüyorum.

Yine tüm bunlara rağmen  Şerif Kutludağ şiir ve yazılarıyla  Denizli kültürüne hizmet veriyor. Şiirleriyle bir hayli zaman ve çaba harcadığını görüyoruz. İçten gelen tüm İyi dilekleriyle heyecan dolu bir öğretmendir. Görevinin bilincindedir. Ne yaptığını, ne yapacağını  biliyor. Tek kelimeyle Denizli'ye sevdalıdır, Denizli'ye aşıktır. Onun bu çalışması,. çabası takdire değerdir ve gönülden alkışlanmalıdır.

Şerif Kutludağ'ın hazırladığı bu şiirler kitabının SUNUŞ bölümünde şu sattırlar bir hayli düşündürcüdür. Birkaç cümlesini yine alıntılıyorum: " Ben bu şehre Yahya Kemal'in, Necip Fazıl'ın Orhan Veli'nin İstanbul'a, Ahmet Hamdi Tanpınar'ın Bursa'ya bakan nazarlarıyla baktım. Onların nazarlarıyla yakalayabildiğim imgelerle dile getirmeye çalıştım.

Bu şehre olan aşkımı, sevgiye nasıl ki gizli bakışın nasıl  yüreği yerinden hoplatan bir anlam varsa, her albenili bakışta da benim yüreğimi hoplattı.(...) Bana çok şey veren, hayatıma yön veren bu şehre borcumu ödemek istedim. Bu şehirde yaşadığım sürece mezarlıklarını, türbelerini, dolaştım. Çıkmaz sokaklarını arşınladım. Meydanlarında kalabalıklara karıştım,. Caddeler boyunca onlarla birlikte bir sel olup aktım. Tarihe yolculuk yaptım. Şehrin çeyiz sandıklarına misal çıkınlarından dökülen duygu ve bilgi kırıntılarını bir araya getirmeye çalıştım. Yerine göre kırk yama bir yorgan misali bir şiir, yerine göre bir çobanın azık torbasına misal br çoban heybesini  dokudum.

Özay Gönlüm'ün gülen yüzünün ışığını, Talip Özkan'ın sazının tınısını kattım dizelerime. Sözün özü, yüreğimi kattım ve tarihe sunmayla karar verdim" diyor Şerif Kutludağ...   

Bu şiir kitabından başka Şerif Kutludağ'ın başka yapıtları da vardır bunları da unutmadan yazalım diyorum: Yaşamın İçinden- Folkloruyla- Güney, Gazi Yayınevi Ankara ( 2004 ), Kanadı Kırık Güvercindir Sevdam, DTO Kültür Yayınları -  Ankara ( 2007 ), Üniversite  için Türk Dili Yazılı ve Sözlü Anlatım-Bölüm Kiriten Yayınları İstanbul ( 2008 ),  gibi yayımlanmış başka eserlinden bazılarıdır.

Şair ve Yazar Şerif Kutludağ, 1954 Denizli / Güney İlçesinde doğdu. Nazilli Lisesi'nden sonra yüksek öğrenimini Ankara Yüksek öğdretmen okulunda bitirdi. Yine Ankara DTCF Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü'nden mezun odu. Mart 1978'de  Uşak'ta öğretmenliye başları. Çeşitli  orta dereceli okullarda Türkçe öğretmenliği ve idarecilik yaptı. Bir süre Denizli i  Milli eğitim Müdürlüğü'nde Şübe müdürü olarak görev yaptı. Halen Pamukkale Üniversitesin'de PAÜ Sosyal Bilimler Fakültesi'nde öğretim görevlisi olarak çalışmaktadır. Halen  yerel bir gazetede sanat ve kültür çalışmalarını sürdürüyor. Evli ve üç çocuk babasıdır.

Bu özgün çalışmalarından dolayı şair ve yazar Şerif Kutludağ'ı kutluyor, daha nice böylesine başarılı ve sağlıklı yapıtlara imza atmasını diliyorum  ve de bu çalışmalarını takdir ediyor gönülden  kutluyorum. Selam ve sevgiler sunuyorum.

Abdülkadir Güler / kadirguler123@hotmail.com

 

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..