Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Temmuz '12

 
Kategori
Kültür - Sanat
 

Sizi bir şairle tanıştırmak istiyorum

Sizi bir şairle tanıştırmak istiyorum
 

Abdülkadir Güler Adanalı Şair Baki Yıldırım'a kitaplarını armağan ederken.


Adana bir başka adla Çukurova şairlerin, yazarların harman olduğu bir güney illerimizden biridir. Karacaoğlan, Orhan Kemal,Yaşar Kemal, gibi  yazar ve şairler buradan yetişmiş ve buradan pişmiş  Anadolu'ya  seslerini duyurmuşlardır.

Yenilerden Fikret Sezgin, Aşık Halil Karabulut, Ahmet Güneyli, M.Demirel Babacanoğlu, Mansur Ekmekçi,Yusuf Erkişi ve şimdi sizlere tanıtmak istediğim Baki Yıldırım geliyor. Şair Baki Yıldırım aynı zamanda Ceyhan şairler ve yazarlar Derneği'nin de  başkanıdır. Geçenlerde Haziran ayı başlarından Aydın' a, Didim'e ve  Söke'ye, gelmiş ve oradan benimle telefonla aradı ,"Kadir bey, gelip sizin bir  kahvenizi içmek istiyorum.Sizi ziyaret etmek istiyorum, ayrıca  bir paypas ameliyatı geçirmişsiniz, sizlere geçmiş olsun demek istiyorum. " ben de hay hay dedim buyrun kapımız sizlere açıktır." dedim. Bizim de bir çorbamızı içerseniz  fakirhanemize onur vermiş olursunuz ." Demem üzerine şair Bakı Yıldırım, Didim  3. şairler etkinliğinden sonra evimize kadar geldiler. Fazlasiyla memnun olduğumu  burada belirtmek isterim.

Daha önce de Ispar'ta'dan şair Fatma Uçarlar  ziyaretime gelmişlerdi... Böylesi hastalık anlarında insan her nedense dostlarını bir bir arıyor... Dostlarının gelmesini dörtgözle bekliyor.. Dostların ziyareti insana moral, güç ve kuvvet  veriyor..

Evimizin serin  püfür püfür serin esen balkonunda  bahçede öten  kuşların sesini ötüşlerini dinlerken bir hayli sohbetimiz oldu. Sanatımız  ve kültürümüz adına bir hayli sohbet ettik. Evimizin serin ve bol gölgeli terasında balkonunda bir sabah kahvaltısını birlikte yaptık. Sağolsun her zaman olduğu gibi  bizim köroğlu, evin hanımı değerli eşim beni mahcup etmedi. Masada yok yoktu... Sabahtan herşey yerli yerinde hazırlanmıştı.. Çaylarımızı yudumlarken Baki Yıldırım bize şiirlerinden örnekler verdi.

Bugüne değin şiir hakkında birçok sözler ve tanımlar yapılmıştır. Şiirin tanımı konusunda:  Montaigne: Büyük şiir düncelerimizi, doyulmaz, allak bullak eder. Honore De Balzac ise; şiir demek ızdırap demektir"diyor. Yahya Kemal'a göre ise şiir: 

Şiir doğrudan doğruya  fikri ,düşünceyi isöyler, demek ki sanatların en beşerisi, insanı dile getiren sanattır şiir. Musikinin notosı vardır, fakat şiirin notası yoktur "diye vurgularlar.  Onlar böyle şiiri tarif ederlerken Adanalı şair Baki Yıldırım ise şiiri kendine has bir özgün  şiirle tanımlıyor. Şair Baki Yıldırım'da şiire sığınıyor. Ve en güzel sözleri şiirleri için dile getiriyor. Bence en güzel ve lirik tanımı Şair Baki Yıldırım yapıyor. Bu arada kendilerine yeni çıkan kitaplarımdan armağan ettim.

Baki Yıldırım şiirimiz üzenine çok sözler söyledi birde ŞİİRLERİM adını taşıyan bir şiirini  ezberden duygulu bir eda ile okudu. Aynı şiiri burada sizlere sunmak istiyor ve Adanalı vefalı şair dostum Baki Yıldırım'a selam ve sevgiler gönderiyorum.

Bırakın yaşayım şiirlerimle

Şiir hem ekmeğim hem aşım benim

Bırakın taşayım şiirlerimle

Şiir hicranımda gözyaşım  benim

***

Şiirle anlattım derdi, tasamı

Şiirle yazdırdım anayasamı

Şiirle doldurdum gönül kasamı

Şiir dert  ortağım sırdaşım benim

***

Şiirdir  gönlümün ulusal marşı

Şiirle aşarım yedi kat arşı

Şiirle gelirim zulüme karşı

Şiire fedadır bu başım benim.

                   Baki YILDIRIM.

             15 Haziran 2012- Söke.

 

 

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..