Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Mayıs '09

 
Kategori
Sağlık
 

Şevket Yılmaz hastahanesi yangını şoku!

Şevket Yılmaz hastahanesi yangını şoku!
 

Güne bir hastahane yangını haberi ile başladık maalesef.

Bursa gibi sürat ve azim ile modarnize olma yolunda dolu dizgin koşarak, ÇAĞDAŞ KENT formuna kavuşan bir ilde; böylesine lakayıtlığın diz boyu yaşandığı ilkel bir sağlık skandalı sonrasında sabah soluğu olay mevkisinde aldım.

Tarih 26 mayıs 2009 saat 13.00 sıralarıydı.

ŞEVKET YILMAZ HASTAHANESİ'nin bahçesi basın araçları ve polis kordonunun kuşatması altındaydı.

Hasta müracatları kısmen dondurulmuş, havada hala daha yangının yakıp yıkarken ardında bıraktığı isli bir atmosfer hakimdi.

Sağlık personeli, doktorlar koridorlarda üzgün, kırgın, telaşlı bakışlar içinde koşuşturup dururken, haberciler ellerindeki mikrafonlar ile canlı yayın telaşesi içinde bir o birime bir bu birime koşuşturup durmaktaydılar.

YOĞUN BAKIM ÜNİTELERİNDEKİ ölen hastalar ile ilgili yorum yapmak dahi istemiyorum.

Yitirilen hastalardan biri benim annem babam ya da yakınım olsaydı ne yapardım gibi bir düşünce yıldırım hızı ile geçti bir an beynimden.

SAHİ NE YAPARDIM?

Yaşanan bir ihmal sonucu ölüm vakasını hangi para tazmin edebilirdi ki?

Tutun ki annenizi bu kadar komik bir hastahane kurtarma müdahalesinde yitiriyorsunuz...

ŞAKA GİBİ!

Nefes almasını sağlayan oksijen bağlantısının şalteri sorgusuz sualsiz çekilmiş ve önlem bile alınmadan bir paçavra gibi bahçeye fırlatılmış...

Ve olay saatinin gece yarısı olması yoğun bakım olayında refakatçi alınmaması gerçeği dolayısı ile siz de annenizin yanında değilsiniz o anda...

VE NEFES ALIR HALDE TESLİM ETTİĞİNİZ ANNENİZİN CENAZESİNİ UZATIYORLAR KOLLARINIZA...

NE YAPALIM KADERMİŞ DİYE DE ÇAĞDIŞI TAZİYELER EKLENEREK KIYISINA KÖŞESİNE :(( OLAY ÖRTBAS EDİLMEYE ÇALIŞILACAKTIR geçen zaman içinde.

Ben buna cinayet diyorum.

O yangına ilk müdeahale yoğun bakımdan başlanmalı ve hemen başka hastahaneye transfer gerçekleştirilmeliydi...

En geçerli açıklama uzman bir ağızdan ve de otopsi sonucunda gerçekleştirilecektir.

Ne kadar hafifletici dozda da olsa yitirilen canlar geri gelmeyecek...

ÜZGÜNÜM...

Demek ki,

demek ki;

modarnize olma savaşına binaları sil baştan restore etmek ya da projelendirmek yetmiyormuş, işe İNSAN HAYATINA saygı ile başlamalıydık!

SEVGİYLE KALIN DOSTLARIM.

Bursa'dan güzellikler diliyorum hepinize...

NİLGÜN ÇAKICI

 
Toplam blog
: 238
: 1468
Kayıt tarihi
: 26.03.07
 
 

Bursa'dan bir milliyet okuru olarak, burada sizlerle olmak çok güzel. Bir ev hanımıyım, iki çocuk..