Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Temmuz '09

 
Kategori
Müzik
 

Sezen Aksu ile Yürüyorum Düş Bahçelerinde

Sezen Aksu ile Yürüyorum Düş Bahçelerinde
 


Bu hafta sonu, bir Alaçatı öğleden sonrasında; Sezen Aksu ile birlikte, düş bahçelerinde yürüdüm. Ve Sezen beni, yıllar öncesindeki; “<ı>Firuze”li, “<ı>Tükeneceğiz”li, “<ı>Sen Ağlama”lı, “<ı>Vazgeçtim”li günlerine ve günlerime aldı götürdü. İki cd’lik albümdeki şarkılar, adını andığım şarkıların dönemindeki kadar eski değillerdi ama müzikal altyapı, o günlerin altyapısıydı.


Gitarın teline vuran penanın, perdede dolaşan müzisyen parmaklarının sesini; solistin nefes alış-verişini duymaya alışkın ve hasret benim gibi müzik ve Sezen severler için kesinlikle tavsiye edebileceğim bir albüm, <ı>Sezen Aksu’dan <ı>Yürüyorum Düş Bahçelerinde.


Gelelim albümde dikkatimi çekenlere. Birinci cd’nin birinci şarkısını, memleketine ayırmış Minik Serçe. İyi ki, de öyle yapmış. İzmir düşmanları, hasetlerinden çatlasın der gibi. Söz ve müzikleri Sezen’e ait olan “<ı>İzmir Yanıyor”u, Fahir Atakoğlu düzenlemesi ile müthiş yorumluyor İzmirli usta sanatçı.


İlk defa Sertap Erener’den dinlediğimiz ve sevdiğimiz; sözleri Aksu’ya, müziği yine Fahir Atakoğlu’na ait “<ı>Lal”, Atakoğlu’nun piyano performansı eşliğinde Minik Serçe yorumuyla, defalarca dinlemeye değer emin olun.


Yine Ayşegül Aldinç’ten dinleyip sevdiğimiz bir başka Sezen Aksu ürününü bir de benden dinleyin diyor usta sanatçı: “<ı>Sorma”. Burada da Taylan Erdağ’ın buzuki performansı dikkatimi çekti, özellikle dinleyin derim ben.


Ve bugüne dek pek çok sanatçı tarafından yorumlanmış olan “<ı>Kaçak”. Bir şey söyleyeyim size, bu muhteşem şarkıda da Sezen Aksu imzası var. Sözler Sezen’e, beste Bülent Özdemir’e ait. Aykut Gürel’in müthiş düzenlemesinde, Fatih Ahıskalı’nın udunu dikkatle dinlemelisiniz. Aklıma ve gönlüme, kısa süre önce yitirdiğimiz usta sanatçımız Kurtuluş düşüyor, "Kaçak"ı dinlerken. Ne de güzel yorumlamıştı değil mi?


Bu albümde “<ı>Lale Devri” de var. Söz ve bestelerdeki imzalar yine Aksu ve Özdemir’e ait. Ve düzenlemede yine o büyük ustanın imzasını görüyoruz, Aykut Gürel. Sibel’in kulaklarını çınlatıyor Sezen…


Hastası olduğum o muhteşem şarkıyı diğer cd’de dinliyorum. Söz ve müzik Sezen Aksu’ya ait... Özcan Şenyaylar’ın keman solosu ve ekibinin yaylıları, “<ı>Büklüm Büklüm”ü daha da bir güzelleştiriyor. Ve tabi ki Sezen’in o buğulu ve yosunlu sesi. Sanki yeniden doğar gibi…


Prodüktörlüğünü de Sezen Aksu’nun üstlendiği albümde genel koordinatör olarak bir başka usta ismi görüyoruz: Yaşar Gaga.


Uzun sözün kısası “<ı>Yürüyorum Düş Bahçelerinde” başarılı bir çalışma olmuş bence. Son dönemin modası olan, yoğun bilgisayar bombardımanındaki müzikal altyapının çok fazlaca tercih edilmemiş olması, eskisi kadar olmasa da nispeten yine de doğal müzikal ögelere yer verilmiş olması takdire değer.


Ve tabi ki Sezen Aksu…


İzmirli Sezen’i, İzmir’in harikulade bir köşesi olan Alaçatı’da dinledim geçtiğimiz hafta sonu. İzmir kadar güzeldi ve Alaçatı kadar özgün. Kendi şahsına münhasır ya da bir başka deyişle…


Minik Serçe ile Firuze'yi İstiyorum

İzmir Sırılsıklam, Islaktı Gözlerim Gibi

Tüm "müzik" yazılarım için tıklayınız...

 
Toplam blog
: 898
: 3759
Kayıt tarihi
: 09.06.06
 
 

İzmir'de yaşıyorum.    Çok uzun yıllar öncesinden başlayıp, hiç ara vermeden bugünlere kada..