Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Hamdiye Büşra Güllüoğlu

http://blog.milliyet.com.tr/busragullu

20 Mart '22

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

SMA'lı Küçük Bir Arslan

''Hayat, verdiğin savaşların bütünüdür'' denir. Bazıları yetişkinliğe ulaştıktan sonra hayatın zorluklarıyla karşılaşmaya başlar. Bazıları ise daha avuç kadarken yetişkinlerinkinden ağır yükler yüklenir. İşte SMA'lı çocukların durumu tam olarak böyle. Omuzlarında dünyanın yüküyle hayata tutunmaya çalışıyorlar.

Küçük Alparslan da bir SMA savaşçısı! Bizlere aynen bu şekilde sesleniyor:

Merhaba! Ben Alparslan Aktürk.

SMA Tip 1 ölümcül kas hastasıyım ve henüz daha 16 aylığım. Malatya'da yaşıyorum. Ben 5 aylıkken bana tehşis konuldu. Yaşıtlarım gibi rahat nefes alamıyor, emekleyemiyor ve yutkunamıyorum. Hatalığımın tedavisi için yurtdışında bulunan ve dünyanın en pahalı ilacı olan Zolgensma'yı almam gerekiyor. Sizlerin yardımı sayesinde sağlığıma kavuşacağım.

sma_alpraslan_tip1

Ne yazık ki ülkemizde SMA hastaları Zolgensma ilacına ulaşmakta oldukça güçlük çekiyor. Bu çocukların aileleri ancak sosyal medyada sayfalar açarak ya da gönüllü insanların parklarda, sokaklarda stand kurmaları ile seslerini başka insanlara duyurmaya çalışıyor. Çocuklarımız bizim geleceğimizdir. SMA'lı çocukların sesini duymalıyız! Duymalıyız ki bir geleceğimiz olsun.

Haydi siz de bugün bir iyilik yapın ve Alparslan'a umut olun!

sma_alparslan_tip1

 
Toplam blog
: 5
: 49
Kayıt tarihi
: 16.03.22
 
 

İstanbul Üniversitesi Gazetecilik öğrencisiyim. Yaşadıklarımı süzgecimden geçirerek yazmaya çalış..