Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Temmuz '12

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Son Trend: Bıçak ile doğrama!

Nasıl modaysa, artık, önüne gelen kafasının az biraz da olsa attığını bıçaklayıveriyor!

Artık; kişinin durumuna bağlı: Bir bıçak darbesi baldıra da olabiliyor, bir darbe direkt kalbe de… Son günlerdeki trend en az yirmi-otuz beş darbe; direk öldürücü noktalara vuran da oluyor, öldürmeden önce işkence etmek amacıyla ilk darbeler vücudun başka yerlerinden de başlayabiliyor!

Daha önceden de yazdım, normal şartlar altında bu durumların analizlerini sosyologlar yapmalı, çağrıda da bulundum: Dedim ki: Bu işin uzmanları dururken bize laf düşmez!

“Lütfen, buyurun ve toplumsal olarak neden bu duruma geldiğimizi bir bilen olarak analiz edin”.

Beni önemsemediler sanırım; tek yorum, bir geri bildirim alamadım!

Hal böyle olunca, toplum sosyologluğuna, ister istemez soyunuyor insan!

Haddim olmadığını biliyorum, haddi olanlar susunca, ortalık yine “Toplumu önemseyenler” tarafından “Fikir üretme” arenasına dönüşüyor!

******

“Bıçak” ile insan doğrama, boğazını kesme, parça-parça doğrama; yetmedi bıçağı onlarca, yirmi-otuzlarca saplama…

Hunharca bir öç alma!

Neyin öcünü alıyor bu adamlar?

Bana göre yetersizliklerinin! (Lakin, keşke bir yetkili ağız çıkıp da açıklasa; bana düşmese ahkam kesmek)!

Bir etkileşim var; yoksa silahlanma epey bir kolaylaştı son zamanlarda, çok karşı çıktık lakin kelimelerimiz yetmedi…

Silah alım ve satımı, kullanıcı kriterleri öyle yaygınlaştırıldı ki; bıçak kullanmaya gerek dahi kalmadı.

******

Ama; bir hunharlık baş gösterdi ki: Bıçak ile yaralayıp, öldürmek pek tercih edilir duruma geldi.

Silah ile öldürmek pek kolay olduğundan mıdır, bıçak ille de daha fazla acı çektirdiğinden midir? Ya da daha ucuz olduğundan mıdır, bilinmez?

Oysa; silah da en kolay ulaşılır alet oldu, esrar falan da…

Lakin; ille de sigara ve alkol üzerinde dolaşıyor kara bulutlar; Aman ha! Cısss! Bunlara bulaşmayınız! Bulaşmayasınız diye tüm çalışmalar bu yönde: Gerek süper zamlar, gerekse festivallere yönelik kısıtlamalar, falan…

İlkokul önlerinde konuşlanmış kişiler nohut-leblebi gibi draje ve vesaire satıyorlar, hani narkotiğin konu alanına giren cinsinden, “tıs” yok şekerim, aman: Sigara ve içki olmasın, yeter ki!

******

Bıçak ile doğrama nasıl bir moda olabilir? Hangi ülkelerde böyle bir eğilim olabilir?

Hangi halk böyle hunharca dürtüler duyabilir; duymakla kalmayıp da gerçekleştirebilir?

******

Bir sosyolog değilim, keşke bir sosyolog değerlendirse, iş başa düşünce: İnsan hayatının ucuz olduğu yerlerde insanların umudu olmuyor!

Umudu olmayan insanlar agresif oluyor: Zira kaybedecekleri bir şeyleri olmuyor!

Aynı zamanda, beklentileri de olamıyor!

Bu aşamada depresif tavırlar sergiliyorlar; depresif olmamaları için de bir ışık, zaten, yok!

Kendini uçurumun kıyısında bulan her insan ya kendini uçurumdan aşağıya atar ya da o noktaya getirenlerden, ölümüne, hesap sorar!

Bir minik çizgi vardır, hep: Kendini eleştirmek!

******

Kendini eleştirmeyi bilen hiç kimsenin elindeki silahın tetiğine basacağına, elindeki bıçağı karşı bedene saplayacağına inanmıyorum!

******

Peki; ateş alan onca silah, saplanan onca bıçak neden?

Hem de, özellikle, pek de dindar yönetim altındayken?

Yani; dindarlık da işe yaramıyormuş! Eee, yani; son yıllarda bıçakla delik deşik edilenlerin haberlerine bakmak yeterli!

******

Bir dönemler intihar vakaları ayyuka çıkmıştı; herkes intihar etme eğilimindeydi! Sonra medya isteyerek ya da istemeyerek vazgeçti!

İntihar vakaları azaldı, bir süre sonra…

******

Bir sosyolog olsaydım, akademik düzeyde bilgi verirdim. Değilim, lakin; iş başa düşüyor!

(Huuu, tüm ilgili akademisyenlere sesleniyorum: Bir ses verin, bir bilgi… Bir soluk, belki…)

Sanıyorum ki Münevver cinayetinden sonra bir kesme, doğrama konusunda etkileşim oldu!

Bir nevi ünlü birinin taktığı saati takmak, en olmadı taklidini kullanmak gibi; bir nevi…

******

Bir toplumdaki insanlar neden kendilerini hiçe sayarlar?

Ve neden “Sevgi” uğruna delik deşik ederler?

Bu acayip bir konu; Konuyu dağıtmayayım!

******

Bir bıçak; domates, salatalık, biber… Soğan, yahnilik et doğrarken insan bedenine nasıl saplanır durur?

Et yemeye parası yetmeyip de, et doğrayamayanlar eş mi doğrarlar?

Çok zengin olanlar da insan eti doğruyorlar; onların açlığı da başka bir şey mi?

******

Bir sosyolog çıksa ve değerlendirse olan bitenleri!

******

İnsan korkuyor elbet: Tabanca elde, bıçak herkesin elinde; Müslüman ülke giysisi ısrarla giydirilirken hunharlık diz boyu!

İnsan evladının ederi buçuk üzerinden çeyreğin altı!

 

http://twitter.com/Gulgunkaraoglu

gulgun_2006@hotmail.com

 
Toplam blog
: 1269
: 1343
Kayıt tarihi
: 18.09.07
 
 

İzmir, 1963 doğumluyum. Dokuz Eylül Üniversitesi İngilizce bölümü mezunuyum ve özel bir şirkette ..