Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Eylül '10

 
Kategori
Felsefe
 

Standart dışı düşünceler

Standart dışı düşünceler
 

Benim yağlı boya çalışmalarından...


Mutluluk paylaştıkça artar, dertler paylaştıkça azalır, derler...

Bugün biraz keyfim yok. Dün bir sohbet sonrasında, canım sıkıldı. Kendime kızdım, çünkü suçlu olan bendim. Olacakla, Öleceğe Çare Yok! Olanları bir film şeridi gibi geri alamam...

Başıma gelen her şey, olasılıklardan en iyisidir...bu düşünce ve inanç , sıkıntılı günlerimde iyi geliyor.

Yaşamışlıklarımı seviyorum, yaptığım hataları dahil ediyorum ve onları da seviyorum. Çünkü inanmışım bir kere ki onlar, başıma gelen, olasılıkların en iyisi...

Bu inancım nasıl oluştu?

Varolmayı , ben istemiş değilim. Bir tesadüf sonucu doğmuşum, aynı şekilde ölüm de istenmeden gelecektir.

Bu durumları ( doğum/ölüm) ayarlayan tesadüftür, hayatı veriyor ve sonra bir şekilde geri alıyor.

Tesadüf veya kader dediğimiz şey, ama ben daha çok tesadüf demeyi tercih ediyorum.

Bana sormadan ve onayım alınmadan verilmiş bir şey var madem, özgürlükten söz edilebilir mi? Hayatımı özgürce ve kendi kurallarıma göre planlamam mümkün mü? Hayır!

Neleri özgürce seçebilirim? Sadece tesadüfün öngördüklerini, onların sayısı da çok fazla değil .

Mesela mesleğimi seçebilirim, evli olup olmamayı, giyeceklerimi ve hep bu tarzda şeyler.

Tek ciddi bir şeyi seçme hakkım var, varolmamı devam ettirmek veya ettirmemek.Özgürlüğüm, kelimenin gerçek anlamında, sadece bununla sınırlı, bu özgürlük ise ürpertici...

Hayatımda, geri kalan seçimler, tesadüfün bana sunduklardan ibarettir... Ne annemi, ne babamı, ne çocuklarımı seçme hakkım var... Ne güzelliğimi, ne aklımı seçme hakkım var...Acı, fakat gerçek. Eşimi, arkadaşlarımı bir parça seçme şansım var belki, onlar da, anca tesadüfün yolumun kesiştikleri arasındadır.

Tanımadığım galaksilere doğru yolculuğa çıkmak istemiyorum, tesadüfün sundukları ile mutlu olmaya öğrendim.

İyi veya kötü, başıma gelenler, olasılıklardan, en iyisi...

Beğensem de beğenmesem de durum bundan ibaret.

Ayrıca, biliyorum her şeye sahip olmak mümkün değildir. Bütün istediklerim, yerine gelse bile, yine bir şeyler eksik kalacak.

Varolmamızın şeytani şartı: EKSİK OLMAK . Anca bu şekilde insanlar birbirlerini tamamlayabilir çünkü.

Yazdıklarıma uygun, bir atasözünü geliyor aklıma: Hediye atın, dişine bakılmaz.

Kader bana bir at vermiş, sormadan...

Atın dişlerine bakacağıma, ata binmeyi ve ne olursa olsun, ileriye gitmem gerektiğini biliyorum…

 
Toplam blog
: 144
: 1854
Kayıt tarihi
: 13.03.08
 
 

Doğduğum ve büyüdüğüm şehir Kırcali, Bulgaristan. Yıl 1964. Makina Mühendisiyim. Evli ve iki çocu..