Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Mart '07

 
Kategori
Danışmanlık
 

Stratejik kurumsal analiz: SWOT Analizi

Stratejik kurumsal analiz: SWOT Analizi
 

Bu yazıda Strateji konusuna devam ediyoruz. Çok basit görünen ama bir o kadar da etkili bir yöntemden bahsedeceğiz size. Kurumunuza rahatlıkla uygulayabilirsiniz: SWOT ANALİZİ. Bu analiz size kurumunuzu ve geleceğinizi daha net görmenizi sağlayacak. Haydi bakalım başlıyoruz. Kağıt ve kaleminizi alın elinize. Hazır mısınız?

SWOT analizi (KZFT Analizi)

SWOT analizi, bir kurumun iç ve dış çevresinin değerlendirilmesine imkan sağlayan stratejik analiz tekniği. SWOT analizi , kurumun hem kendi iç durum değerlendirmesine , hem de kurum dışındaki pazar yapısının, rakiplerin durumunun analiz edilmesine imkan sağlar.

S : Strengths ( Kurumun güçlü/üstün olduğu yönler)
W :Weakness ( Kurumun güçsüz/zayıf olduğu yönler)
O :Opportunity (Kurumun sahip olduğu fırsatlar)
T :Threat ( Kurumun karşı karşıya bulunduğu tehditler)

KZFT Analizi

Kuvvetli yönler
Zayıf yönler
Fırsatlar
Tehditler

İÇ ANALİZ

Kuvvetli ve Zayıf yönler

DIŞ ANALİZ

Fırsatlar ve Tehditler


Bir örnek:

Kuvvetli yönler: Teknoloji kullanımı, iyi CEO, güven, çalışanların bağlılığı ve memnuniyeti ..
Zayıf yönler: ARGEnin aksatılması, süreçlerin aksaması, pazarlama eksikliği..
Fırsatlar: Yeni müşteriler, yeni ürünler, yeni pazarlar,
Tehditler: Yeni bir rakip, ekonomik kriz..

Şirketiniz veya kurumunuz için stratejik bir “SWOT (KZFT) ANALİZİ” yapmaya ne dersiniz? Kurumunuzla ilgili belirtilen analizi uygulayarak aşağıdaki boşluklara yazın.

? Kuvvetli Yönleriniz neler? Listeleyin. En güçlüden başlayarak sıralayın. En az 5-6 tane yön bulmaya çalışın.


? Zayıf Yönleriniz neler? Listeleyin. En zayıftan başlayarak sıralayın. En az 5-6 tane yön bulmaya çalışın.

? Fırsatlar: Önümüzdeki 3-5 yıl içerisinde kurumunuzun karşısına çıkacak en iyi fırsatlar neler? (yeni ürünler, yeni pazarlar, rekabet avantajınızın artması, yeni açılımlar?...)

? Tehditler: Önümüzdeki 3-5 yıl içerisinde kurumunuzun karşısına çıkabilecek en büyük tehditler veya tehlikeler neler? (yeni rakip, pazarın daralması, uyum sağlayamama, bozulma, heyecan kaybı, yetenek kaybı, küsmeler?...)

ÇEVRE ANALİZİ

Makro ekonomik ortam, uluslararası çevre, kültürel çevre, teknolojik çevre, demografik çevre hep organizasyonun çevresini oluşturur.

Şimdi kurumunuz için “ÇEVRE ANALİZİ” yapacaksınız. Çevre analizi Üç düzeyde yapılır: Dünya, ülke, sektör.

a) Dünyada sizi etkileyen neler oluyor? Yazınız.

b) Türkiye'de sizi etkileyen değişimler neler? Yazınız.


c) Sektörünüzde sizi neler etkileyecek? Yazınız.

 
Toplam blog
: 279
: 2488
Kayıt tarihi
: 09.09.06
 
 

Dr. Fahri Karakaş, Londra’da University of East Anglia’da görev yapmaktadır (Norwich Business Sch..