Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

sufi-su /Emel Yeşilkayalı

http://blog.milliyet.com.tr/sufi-su

07 Haziran '11

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Suça sürüklenen ve mağdur çocuklar:Açıklama

Bundan bir yıl kadar önce yazdığım bir blogla ilgili gelen bir mail ve telefon nedeniyle açıklama yapmam gerekti. Sözkonusu blog adı "Suça Sürüklenen ve Mağdur Çocuklar: Öteki Çocuklar" olup adresi aşağıdadır. 

http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=246291 

Bu blogta kısaca, Diyarbakır'da katıldığım bir sempozyumdaki aksaklıklar ve dikkatimi çeken sunumlardan söz etmiştim. Bu sempozyumu düzenleyenler arasında yer alan Emniyet Müdürlüğü'nün sunumlarının ağırlıkta olduğunu ve kurumun kendilerini daha iyi anlatma ve "bakın biz bunları da yapıyoruz"u gösterme çabası ve heyecanıyla yapılacak sunumların belirlendiği izlenimimi dile getirmiştim. Bu anlatım sempozyum düzenleme kurulunda yer alan ve anladığım kadarıyla bu çalışmanın büyük bölümünü kişisel çabasıyla üstlenmiş olan bir kişiyi üzmüş ve rahatsız etmiş. 

Ayrıca, kendisi de ABD de doktora yapmış ve çeşitli bilimsel çalışmaları olan bu kişi, Emniyet Müdürlüğü'nde bu tür kişilerin giderek arttığını ve kurumun yaptığı çalışmalardan pek çok akademisyen ve kurumun yararlandığını, bunların da bilinmesi gerektiğini ifade etti. 

Bu konuşmada sözkonusu kişiyi ve üzüntüsünü anlamak ve çalışmalarını takdirle karşılamakla birlikte, adı geçen bloğumun yayından kaldırması talebini anlamakta güçlük çektiğimi ve üzüldüğümü itiraf etmeliyim. 

Öncelikle bu tür çalışmalarda hangi kurum organizasyonun yükünü üstlenirse, doğal olarak kendisini daha iyi anlatabilecek kişi ve sunumlara yer vermek ister. Bu hep böyledir. Bir kurum ise, takdir görmesini beklediği, kamuoyunca bilinmesini istediği çalışmalara mutlaka yer verir. Üniversite ise, kendi öğretim görevlilerinin çalışmalarına daha geniş ölçüde sunum imkanı verir. Şimdiye kadar aksini görmedim. O nedenle bu konuda alınganlık gösterilmesini gereksiz buluyorum. 

Diğer bir konu, sempozyum hazırlığı sırasında Diyarbakır Emniyet Müdürlüğü'nün işbirliği yapmak istediği kuruluşlarca yalnız bırakılmış, destek görmemiş olmasıdır. Bunu benim bilmem tabiiki mümkün değildir. Ancak izlenimlerini aktardım. Bu tür organizasyonlarda görev almış birisi olarak destek görmemiş olmalarının çok mümkün olduğunu biliyorum. Ve destek verilmiş olsa dahi bu tür bir organizasyonun hiç kolay olmadığını da çok iyi biliyorum. Kaldı ki bu sempozyum "uluslararası" bir sempozyumdu. Bu organize olmayı, kişilere ulaşmayı daha da güçleştiriyor. Buna rağmen Sempozyumda yurt dışından katılımcılar vardı. 

Açıklama yapmam gereken son konu ise, Emniyet Müdürlüğü'nün çalışanlarının eğitimine verdiği önem. Evet, sempozyumda akademik kariyer ya da bilimsel çalışma ya da yayın yapan personelin çokluğu dikkati çekmeyecek gibi değildi. Ancak benim yazımın konusu bu olmadığı için, bunu vurgulamaya gerek duymadım. 

Son olarak, "Suça Sürüklenen ve Mağdur Çocuklar:Öteki Çocuklar" isimli bloğumu yayından kaldırmayı düşünmediğimi ancak bu konuyla ilgili açıklama yazabileceğimi belirttiğim için bu yazı yazılmıştır. Umarım yanlış anlamalar ve kırgınlıklar giderilmiştir. 

 
Toplam blog
: 76
: 1567
Kayıt tarihi
: 28.03.09
 
 

Merhaba, ben sufi-su. Sosyal hizmet uzmanıyım. Yıllarca korunmaya muhtaç çocuk çocuklar, koruyucu..