Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Aralık '14

 
Kategori
Deneme
 

Suya sabuna dokunun

Suya sabuna dokunun
 

Suya sabuna dokunun


           “Suya sabuna dokunmamak”deyiminin anlamını bilirsiniz. Sakıncalı konulardan uzak durma, birilerini incitmeyecek yol tutmak anlamlarında kullanıldığı gibi hiç bir işle uğraşmamak, olduğu gibi bırakmak, işlerini başkalarına gördürmek anlamlarında da kullanılır bu deyim.

          Bugünlerde aydınlarımız suya sabuna dokunmuyorlar. Suya sabuna dokunmayanlara aydın denir mi bilmem.

          Geçenlerde hastaneye gitmiştim. Koridordaki ekranda yararlı bilgiler sunulmaktaydı. Bunlardan birisi “Suya sabuna dokunun.”cümlesiydi. Sağlık Bakanlığımız ne demek istiyordu acaba?

          Uzun zamandır  yazamıyorum. Başka deyişle suya sabuna dokunmuyorum. Sağlık Bakanlığının uyarısı üzerine suya sabuna dokunayım dedim; ama sonra yine vaz geçtim. Ne olur ne olmaz. Dertsiz başıma dert alma zamanı değil.

          Ben dert almıyorum, sen dert almıyorsun, o dert almıyor. Peki, ulusumuzun bunca sorununa kim parmak basacak?  

          Birileri çıkıp diyebilir mi ki “Ne sorunu, her yer güllük gülistanlık.”

          Aslını ararsanız böyle üstü kapalı yazmamak gerekir. Ya ne yapmalı? Ya susmalı ya da sanata yönelmeli. Sanatçılar böyle bunalımlı günlerde daha çok aktivitelerde bulunurlar. Sanatçıların eserleri de kalıcı olur. Bizim sözlerimiz de sabun köpüğü gibi söner, su gibi akar gider.

          Su akar insanlarımız bakar...

          Sabahattin Gencal, Başiskele-Kocaeli

 
Toplam blog
: 181
: 635
Kayıt tarihi
: 29.03.11
 
 

1943'te Trabzonda doğdu. Erzurum Yavuz Selim İlköğretmen okulunu bitirdikten sonra girdiği Bursa Eğ..