Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Temmuz '13

 
Kategori
Eğitim
 

Tablet Eğitime gelir de; Eğitim Tablete gelir mi?

Tablet Eğitime gelir de; Eğitim Tablete gelir mi?
 

Her alanda bu kadar faydalı olduğu halde eğitim sektörü, kendine has kapalı yapısından dolayı teknolojiye biraz tereddütle yaklaşmakta. Fatih projesi de deseniz, özel okulların 3D ve tablette eğitim çabaları da deseniz, çok da hızlı işleyecek bir süreç gibi görünmüyor. 

Diyeceksiniz ki; herkesin elinde tablet var, android ve ios telefonlar var, her yerden bilgiye ulaşabiliyor. Haklısınız.. Lakin teknoloji ile eğitim, facebook ya da twitter takip etmeye benzemiyor. Önemli bir alt yapıya sahip olmaz ve materyalleri hazırlamazsanız sadece öğrencilere tablet vermekle yetinirsiniz. Bir de prototip olarak hazırlanmış bir sınıfta basın mensuplarını toplayıp poz verirsiniz...

Ne mi olmalı? Açalım o halde.

Fatih projesi çerçevesinde öğrencilere tablet verilmesi gündemde. Hatta bunun ihalesi de yapılacak. Dünyaca ünlü firmalar (Apple, Samsung, Toshiba ülkemizden Vestel, Casper...) bu ihale için kuyruğa girmiş durumda. Nasıl olmasın ki.. Milyonlarca öğrenci demek, milyonlarca dolar demek. Hal böyle olunca işin ciddiyeti de artıyor. 

Ama şunu düşünmek gerekiyor. Ülke olarak buna hazır mıyız? Öğrencilerimizi demiyorum kesinlikle :) Onlar zaten içinde bulundukları kuşağın tüm teknolojik özelliklerine sahipler. Benim kastettiğim teknolojik alt yapı, ders materyalleri, öğretmenlerin hazırlıkları. Bunu biraz irdeleyelim.

Teknolojik Alt Yapı...

O kadar tableti dağıttınız...Sorarlar bunu destekleyecek alt yapınız, alt birimleriniz, teknik servisleriniz var mı diye...Türkiye'nin internetle imtihanı malum. Bu tablet dediğiniz şey de internetsiz hiç bir halta yaramaz. Bu kadar tablet dağıtırsanız, interneti nasıl sağlayacaksınız ? Bakır hatlardan verdiğiniz 3 4 mbit internetle mi? Fiber internet ancak ve ancak çok şanslı okullarda olacaktır. Türkiye'nin uçlarındaki bölgeler ne olacak ? Kaldı ki bu okulardaki teknik donanımlarla kim ilgilenecek ? Bozulan tabletlere ya da donanımsal problemere kim müdahale edecek ? Düşünsesinize çocuğunuzun elinde tablet, öğretmeni ödev vermiş, e tablet bozuldu. Olur ya teknolojik alet sonuçta. Bunlar cevapsız sorular. Kaldı ki kendi çalıştığım özel okuldan mütevellit bir fiber internet bağlatmak için 3 ay uğraşıp, kendi bilgi işlem ve teknik servisimize sahip olduğumuz halde 3 sene sonunda ancak hazır hale geldik. Bunlar çok önemli mevzular. Diğer meseleye geçelim...

Ders Materyalleri...

Biraz da tabelette ne okutacağımıza bakalım. Mantık olarak tüm ders kitapları uygun formatta bu tabletlere yüklenecek olması gerekiyor. Bu materyaller hazır mıdır? Hazırsa nerededir ? Bunların yüklemeleri nasıl olacak? Her tablete uyacak mı? Çünkü farklı firmalar giriyor bu ihaleye. Ayrıca bu materyalleri kim hazırlayacak. Hadi onu da geçtim. Sadece ders kitapları mı yüklenecek tabletlere..Sorular sorular... Ama bana göre halledilmesi en kolay kısım bu. Sonuçta onlarca yazılımcı ve yazılı materyal var. Elbet halledilir... 

Şimdi asıl mevzu öğretmenlerimiz...

Bu eğitimi verecek öğretmenlerimiz buna hazırlar mı? Şimdi ben mevzuatı biliyorum. Olay şöyle olacak. Bir kaç yerde seminer verecekler, "Tablet Kullanma Eğitimi" adı altında öğretmenleri bir araya getirip 1 2 saatlik sunumlar yapılacak sonra da sahaya sürülecek. Yani antremansız bir futbolcunun sahaya sürülmesi gibi. E sonuç futbolcu sakatlanır, dua edelim de öğretmenlerde sakatlık olmasın. Mazallah elinde tabletle ne yapacağını bilmeyen bir öğretmen sınıfın önünde zor duruma düşebilir. Daha önce dediğim gibi zamane çocukları bu konularda öğretmenlerinin ilerisinde olduğu için belki de ilk yardımı öğrenciler yapar kim bilir? Burdan şunu anlıyoruz ki ilk eğitim verilmesi gereken kişiler öğretmenlerimiz. Önce onlar tablete geçecekler. Ciddi şekilde nasıl tabletten eğitim verilir öğrenecekler..Bu da çözülebilir. 

Temel olarak, teknoloji şu ya da bu şekilde zaten eğitimle entegre olmak üzere. Tablette eğitim de mutlaka olacaktır. Ama bizim ülkemiz (aynı olimpiyat stadında olduğu gibi) her zamanki gibi sondan başa doğru gelmektedir. Tüm hazırlıklarını, alt yapılarını, sınıfların donanımlarını, öğretmenlerinin eğitimlerini bitirirsin; en son tablet için ihaleye çıkarsın. Dersin ki "Ey ihaleye katılan firmalar, bizim elimizde bunlar var. Biz buna uygun tablet arıyoruz."her firmada artık ona göre bir yazılım geliştirir. 

Sırf eğitimde reform olsun diye tablet dağıtmak, şov yapmaktır. Biz o noktaya gelene kadar önce devlet okullarına fiber interneti getirelim, sınıflarımızı teknolojiyle buluşturalım, her bölge için teknik ekipler oluşturalım, bu konuların okullarımıza yük olmasını engelleyelim. Ondan sonra "Tablette eğitime başlıyoruz."diyelim. Varsın 3 5 sene geç başlasın... Yoksa sondan başa gelme hastalığımızla yine ölü bir proje ortaya çıkarmış oluruz. 

 

 
Toplam blog
: 106
: 1591
Kayıt tarihi
: 11.07.11
 
 

Metin ve haber yazarı ..