Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Ekim '07

 
Kategori
Bilgisayar
 

Teknosanın şikayeti "kapatma yöntemi" de şikayetlik

Teknosanın şikayeti "kapatma yöntemi" de şikayetlik
 

TeknoSA'dan aldığım HP Pavilion dizüstü bilgisayarım beş ayda adeta çöktü. HP servislerinden DV 6000 seri numaralı ürünün üretimden kaldırıldığını ve Avrupa'da "çeşitli yerlerde" yapıldığını yeni öğrendim. Satın alırken bunları bilmiyordum. Teknosa da mı bilmiyordu? Ben, Teknosa'nın müşterisiyim. Parayı kampanyada aracı olan Finansbank'a borçlanarak ödemişim. Ürünümden kullanma yararı elde edemiyorum. Başvurmadığım mercii kalmadı sonunda şikayetvar.com adlı sitede paylaşmak durumunda kaldım.

Sanıyorum arayacaklar ve artık bunca zaman sonra özür de dileyerek bana yeni ve noksansız bir cihaz vermeyi yada olmazsa para iadesinde yardımcı olacaklar... Ne gezer! Teknosa sadece satarken dost. Sorun çözmeye gelince pür yokuş yek oyalamaca! Beni arayan operatörte dedim ki, "şikayetvar com da benimle benzer sorunları yaşayan vatandaşlara verdiğiniz yanıtlarla konunun kapandığını" not düşüyorsunuz. Oysa bazı yurttaşlar konunun kapanmadığını yazmak zorunda kalıyorlar çünkü öyle anlaşılıyor ki sorunları gerçek anlamda çözülmüyor. Lütfen bana da öyle yapmayın. Benim için tek çözüm yolu bu bence "gizli ayıplı" ürünü -hele ki üretimden de kaldıırılmış nedense?- yenisi, bir üst modeli; eksiksiz ve kusursuz olanı ile komple değiştirilmesine veya paramın iadesine yardımcı olmanızdır. Değilse bu görüşme nafiledir"

Bunları dikkate almadılar. Ve benimle yaptıkları telefon görüşmesinin ardından andığım sitedeki şikayet yazımın altına "konu kapanmıştır" notu düştüler. Tıpkı bir çok vatandaşa yaptıkları gibi... Bu etik bir davranış değildir. Tüketiciyi moral çöküntüsüne de uğratabilecek bir manevi mağduriyettir. Böyle bir konun çözümü ancak tüketici tam anlamıyla güven duygusunu tesis ederse ve mağduriyetinin giderilmesinden tatmin olursa mümkündür.

Ben onlara bir makine satsam da ellerinde kalsa ve üstüne de mekanik anlamda yanıt vererek ve onları dinelemeyerek konuyu tek yanlı olarak kapatsam ne yaparlardı? Ne düşünürlerdi? Tüketici memnuniyeti bu mudur? Yasalarla olabildiğince iyi niyetli düzenlemeler yapılmaya çalışılmış. Hukukun bir diğer ve önemli unsuru olan doğal hukuk anlayışınca bir şirket müşterisini olmazlara yönelerek ve açmazlara sürükleyerek gerçekten adil davrandığını söyleyebilir mi?

Öyle denilebilir ki Teknosa'nın şikayet (yasal ve yurttaşlık hakkıdır) kapatma yöntemi de tek yanlıdır. Şikayetliktir adeta!

 
Toplam blog
: 374
: 491
Kayıt tarihi
: 16.08.06
 
 

Merhaba! Toplumsal, siyasal, ekonomik ve kültürel olgularla ulusal ve evrensel düzlemde ilgilenme..