Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Haziran '07

 
Kategori
Alışveriş - Moda
 

Televizyonun kumandası

Akşam eve geç geldim..

Televizyon kanallarını turlamak hoşuma gider.

Elime kumandayı aldım, gördüğüm karşısında ne yapacağımı şaşırıp kaldım

Elime aldığım kumanda dün benim elimdeki kumanda değildi. Çocuklarım ‘çocuk’ değil ama yine de merak ediyor insan, evde başka kimse de olmayınca...

Uyandırıp her ikisine de sordum; ‘Bu kumanda, bu hale nasıl geldi?’

Ya onlar ya da karı-koca biz o hale getirebiliriz. Kumanda, aygıtı iki parça yapan ek yerlerinden, tornavida ile kanırta kanırta testere gibi bir hal almıştı

Sonuçta onlardan ya da bizden bir darbe yok. Olayı da anımsamaya başladım.

O gün, onarım için servisine verdiğim televizyonu getirmiştim eve...

Servise televizyonu teslim ederken, (tuşlarına bastıkça yanan minik bir lambası var ve sadece o kısmı aktif değildi)kumandayı da bırakmıştım. Keyfe keder bir durum yani. Ama işlevinde sorun yoktu. Servise kadar gitmişken onu da gösterip, lambasının yanmadığını belirtmiş, ‘hallederiz’ yanıtı almıştım.

Televizyonu teslim alırken de kumandayı kontrol etmeden kolisine bırakıp getirdim eve.

Olayı anlamıştım artık, ama çözemiyordum bir türlü. ... servisiydi gittiğim yer ve işletmeci de güleryüzlü ve birikimi olduğunu düşündüğüm şık bir hanımefendiydi. Bir kez daha onarım yaptırmıştım burada.

Sabahı zor ettim... Oldum olası kandırılmayı sindirmekte güçlük çekerim.

İlk işim, kumandayı alıp arabama atladığım gibi ... servisine gitmek oldu. Dediğim gibi patron güleryüzlü bir hanımefendi. Ben de olabildiğince sakin anlattım hanımefendiye sorunumu:

-Günaydın efendim. Dün onarılan televizyon ve kumandamı teslim almıştım ama kumandam şekil değiştirmiş... Ben buraya sadece bu kumandayı onaran ‘sanatkar’ı görmek için geldim.

Hanımefendi, akıllı ve sempatik. Bunu yaydığı pozitif elektrikle algılamak mümkün zaten. Hemen atölye ye seslendi... bir genç geldi, ona sodu;

-Bu nedir böyle?

Genç hemen ona doğru eğilip benimde duyacağım şekilde fısıldadı.;

-Kendileri yapmıştır!

Bu yanıtı alan hanımefendinin mimikleri değişti ve eliyle de ‘git’ işaretiyle gürledi:

-Git ve yenisini getirip beyefendiye teslim et!

O delikanlı söyleneni yaptı ve hemen yepyeni bir kumandayı getirip bana teslim etti.

İşletmeci hanımefendi benden ayrıca özür diledi...

Ben de hem kendisine teşekkür ettim hem de işletmecilik anlayışı nedeniyle kutladım kendisini.

 
Toplam blog
: 355
: 1099
Kayıt tarihi
: 16.05.07
 
 

1960 Ankara doğumlu bir Çankırılıyım. İşimin burada olması nedeniyle, Antalya'da yaşamaktayım. Ti..