Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Eylül '11

 
Kategori
Kişisel Gelişim
 

Tiyatro Oyunculuk Dersleri...(1)

Tiyatro Oyunculuk Dersleri...(1)
 

net'ten...


Gençlerimizin kendi bedenlerini, zihinsel güçlerini ve özel yetilerini farketmeye başladığı bir dönemden geçiyoruz. Sekiz zekâ kuramının sadece üst düzey eğitim koçlarının kendi dünyalarında kalmadığı; artık okuyan ve izleyen gençlerin de bu gelişmişlıkten paylarını almak istediği çağdayız.

Sadece sözel ve sayısal yetenkleriyle adetâ yargılanan insanımız,şimdi sanatsal veya mekanik zekâlarını da olduğunu ve bu konuda ellerinden tutulmasını istemektedir .

Altı milyon diplomalı işsizin dolaştığı ülkemizde ,bu sorunun en büyük kaynağının yeterli düzeyde yetenek tahlillerinin yapılmadığıdır.

Özellikle dizi izleme açısından dünya birincisi olan ülke insanımızın bu alana yatırdığı trilyonları da düşündüğümüzde,  şöhretin getirdiği olanakları incelediğimizde,gençlerimize hak vermemek elde değil.

Oyuncu olmak isteyen gençlerin mutlaka eğitim almaları gerekmektedir.Benim sanat atölyeme başvuran birçok gencin,güzel sanatlar fakültelerinin veya güzel sanatlar liselerinin sınavlarına girdikleri ve ellerinin boş olarak dönmelerinin  en büyük nedenini de bu alanda eğitimsiz olmalarıdır.

Oyunculuk konusunda bazı özet bilgileri ,yararlı olacağı inancıyla sizlerle paylaşmak istiyorum.

*  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  * *  *  *  *

Zor olan oyunculuğu öğrenmek değil, oyunculuğu öğrendikten sonra oynamamayı becerebilmektir.-H.Bilginer-


“Oyuncu” da temelde görülen deformasyon olan “Rol kişi”si ile arasındaki bağ olan “İTKİ”yi net olarak tarif edememesini ortadan kaldırmaya yönelik psikosomatik bir çalışma olan “BEN BEDEN”; oyuncunun “Bunu neden oynuyorum / beni bunu oynamaya iten neden ne ?” gibi sorulara kendi otobiyografisinden cevaplar bulma yöntemlerini araştırmasına yönelik bir çalışmadır.

Kendi bedeninin neden hareket ettiğine, temel motivasyon ve uyarıcılara nasıl fiziksel tepkiler verdiğini analiz etmesine dayanan bu çalışma, temel olarak oyuncunun oyun malzemesini kendi bedeninden üretmesine dayanır.

Fiziksel Çalışma:
Odak: Bir “oyuncu”nun ısınma zorunluluğunu oluşturan temel kavram; beden farkındalığıdır. Bu noktada, oyuncularla gerçekleştirilecek olan bu çalışmada esas odak, bedenin dışarıya yansıyan görüntüsünün farkında olmaları ve bu farkındalığını süreç içinde sürdürebilmeleri olacaktır. Başka bir bedene göre kendi bedenlerini iyileştirmekten öte, kendi bedenlerinin en yüksek kapasitesini deneme ve egzersizlerle görmeleri ve bu limiti yükseltmeleri amaçlanır.
Meridyen Eksen Çalışmaları.
- Kol ve bacak eksenlerinin keşfi ve  ortak çalıştırılmaları
- Omurga eksenin keşfi ve diğer eksenlerle ortak çalıştırılması
- Eksenlerin kesişme noktası olan “Ağırlık Merkezi”ninin keşfi
- Ağırlık Merkezi’nin nefesle ve diyafram ile ilişkisi
- Ağırlık Merkezi’nin fiziksel olarak kuvvetlendirilmesi
Alexandre Teknik Çalışmaları
- “Nötr beden” duruşunu analiz etmek
- “Kendi beden” duruşunu analiz etmek
- “Kendi beden” duruşunu “nötr” hale getirmek
- “Başka beden”i taklit etmek
Feldenkreis Teknik Çalışmaları
- Merkezden hareket ederek yürümek
- Diyafram merkezli ve / ya da göğüs kafesi merkezli nefes ile hareket etmek
- Kendi bedenini başka bedenin ritmiyle / başka bedenin ritminin tersine hareket ettirmek

./......

(Devam edecek )

 
Toplam blog
: 1521
: 1639
Kayıt tarihi
: 23.06.07
 
 

İnsan yontmakla geçti ömr-ü baharı... Güzel ve canlı heykeller yaptı... Kimisinin içi çabuk boşal..