Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Mart '10

 
Kategori
Basın Yayın / Medya
 

Törenle yardım dağıtılmaz

Türkiye genelinde işsizliğin en yoğun yaşandığı illerden biri hiç şüphesiz Bingöl'dür.

Öyleki kurumlara kısa süreliğine alınacak bir kaç işçi alımı için binlerce kişi başvuruda bulunuyor.

Bu başvurular Bingöl'deki işsizliğin en büyük göstergesidir.

Fabrikamız yok, bacalarımız tütmüyor, iş imkanları sınırlı.

Durum böyle olunca binlerce kişi yardım alabilmek için yardım kuruluşlarına başvuruyor.

Birileri çıkıp, bu insanlara iş imkanları bulmak yerine, bu insanları dilencilikle suçluyor.

Bir taraftan da kurum adı altında binlerce kişinin bulunduğu bir alanda birkaç öğrenciye göstermelik hediye dağıtarak insanları dilenciliğe teşvik ediyor.
Hem dilenci diyeceksin, hem de dilenciliğe teşvik edeceksen. Olmaz böyle birşey.

***
21 Mart tarihinde şehir stadyumunda resmi nevruz bayramı töreni düzenlendi.
Şiirler, günün anlamına binaen yapılan konuşmalar, çeşitli branşlarda dereceye giren öğrencilere hediyelerinin dağıtılması...

Bunlar gayet güzeldi, öğrencileri spora, etkinliklere katılmaya teşvik ediyordu.
Sonrasında gelen bir anons canımı sıktı.

SYDV tarafından hazırlanan yardım paketlerinin fakir öğrencilere dağıltılması...
Paketlerin dağıtılması için vali yardımcısının teşrifi.... gibi anonslar.

Hemde binlerce öğrencinin bulunduğu bir alanda resmi törenle.

Sayın valimizin, 'hergün çok sayıda kişi kapımıza gelip yardım istiyor', 'toplum dilenciliğe alıştırılmış' gibi söylemlerini gazetelerde okumayanımız, duymayanımız yoktur.

Hem toplum dilenciliğe alıştırılıyor diyeceksiniz, hemde törenle herkesin içinde anons yapıp fakir öğrencilere yardım paketleri dağıtacaksınız.

Hem o fakir öğrenciyi arkadaşları içerisinde rencide edeceksiniz, hemde anonsla yardım dağıtıp halkı teşvik edeceksiniz.

Bu doğru değildir.

Fakirlere yardım etmek, elbetteki duyguların en güzeli olsa gerek.

Ama anonsla değil.

Eğer gerçekten insanlara, fakirlere yardım etmek istiyorsanız bunu törenle yapmayın.

Çağırın, uygun bir yerde rencide etmeden yardımlarınızı dağıtın...

***
Bingöl halkı dilenci değildir, olmayacaktır da.
Sadece çaresizdir.
Gururludur, ama evine ekmek götürmek, çocuklarına bakmak zorundadır.
Anonsla yardımların dağıtılmaması dileğiyle...

 
Toplam blog
: 42
: 273
Kayıt tarihi
: 05.08.09
 
 

15.02.1981 tarihinde Bingöl Merkez'e bağlı Emtağ Köyü'nde doğdu. İlk ve orta öğrenimini Bingöl'de..