Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Şubat '08

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Türban konusu

Merhabalar,

Türban konusunun medyada ve basında çok fazla karmaşıklığa neden olduğunu düşünüyorum. Neden mi ?

Türbanın sadece giyim şekli olmayıp türbanı giyenin fikir ve düşünce yapısıdır. Türban giyen her insan bir değildir. Olamaz da. Bu konuyu belli bir amaç için yapanlar da zaten türban şeklinde giyinmeye devam edecekler.

Eşarp, halihazırda gelenek ve göreneklerimize göre kapalı olan insanlarımız yani normal olarak (başı eşarplı boyun altından bağlı) zaten kapalı giyim tarzıyla hayatlarına devam edeceklerdir.

Ben Ege'de Kemalpaşa'nın köyünde doğdum. Köye gittiğimde de bildiğim insanlar yine aynı olacak yani normal eşarplı. Buna keza gençkızlarımızın da %80i başı açık yani türban veya eşarp takmıyorlar. Genelde hepsi okumuş ve okumakta olan insanlar.

Ben Atatürk'çü bir ailenin çocuğuyum. Benim aile büyüklerimin çoğu gelenek ve göreneklerimize göre kapalı insanlar. Ailemizde ki gençlerimizin %90 ı da başı açık insanlar. Ama bunun yanısıra eşimin kızkardeşi de türbanlı ama dini olarak fikir ve düşünce yapısı gayet mantıklı bir kişidir.

Geçenlerde otobüs durağında bir bayan gördüm. Bayanın giyim tarzı şöyle altında uzun etek üzerinde çok dar bir pembe bluz makyaj desen son sistem başında da pembe türban. Bu anlatmaya çalıştığım sizce belli bir amaç için mi yoksa normal midir ? Yorumu sizlere bırakıyorum...

Ülkemizin türban'a gelinceye o kadar sorunu varken (işsizlik, engelli vatandaşlarımızın toplum içinde yaşadığı sorunlar, yoksulluk sınırındaki insanlar, yaşlı ve bakıma muhtaç insanlar) sorunlardan sadece birkaç tanesi, bu türban mevzusunda bu kadar zaman harcamak yerine ülkenin diğer konularıyla ilgilenmeleri herkes için daha faydalı olacaktır.

Saygılar,

 
Toplam blog
: 3
: 409
Kayıt tarihi
: 23.02.08
 
 

1972 yılı Kemalpaşa-İZMİR doğumluyum. 11 yaşında ilkokul 4. sınıf öğrencisi oğlum var. 17 yıllık iş ..