Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Eylül '07

 
Kategori
Siyaset
 

Türkiye Cumhuriyetinde yaşıyorum

Türkiye Cumhuriyetinde yaşıyorum
 

ABD eski dışişleri başkanı bir söz söylemiş. Ilımlı İslam ülkesi olarak Malezya'yı ve Türkiye'yi örnek göstermiş. Ne kadar iyi yapmış. Bir deli kuyuya taş atmış kırk akıllı çıkaramamış...

Anlamakta zorlandığım o kadar çok şey varki hangisini yazacağımı şaşırıyorum. Bütün etnik kökenlerin kaynaşıp, huzur içinde yaşadığı harika bir ülke var. Fakat nedense elinde çomak bir çok yönden farklı insanlar, içeriden ve dışarıdan olmak üzere bu ülkeyi karıştırmak için ellerinden geleni yapıyorlar. Neden? Neden böyle bir şeye ihtiyaç duyuluyor?

Seksenbeş yıl önce Atatürk tekke ve zaviyeleri kapatıp, hurafelerin yolunu keserek Türkiye Cumhuriyetini kurmadı mı? Neden tekrar hurafelerle yaşamak için sınırlar zorlanıyor?Anayasamız değiştirilmeye çalışılıyor?Nedir bu değiştirme sevdası böyle? Kaldırımlar değişiyor, ağaçlar değişip palmiye oluyor, sokak isimleri, hastane isimleri değişiyor...

Benim ülkemde türbanlı hanımlar en lüks kıyafetleri giyebiliyorlar. Araba kullanabiliyor, istedikleri zaman istedikleri yere gidebiliyorlar. Fakat olmak istediğimizi söyledikleri ülkede böyle birşey yok. Ayakkabıdan ayağınız gözükmeyecek. Bunlara hazır mısınız bayanlar? Yoksa yine bu kadar özgür ve rahat olup ayrıca kamu dairelerinede başörtüsüyle girebileceğinizi mi sanıyorsunuz?

Başka bir ülke olmak neden? Ben başka bir ülke olmaya çalışmayı istemiyorum.Ya doğu yada batı birer kolumuzdan tutmuş bizi çekiştiriyor sanki. Biz Türkiyeyiz. Yeni kurulan, ne yapacağını bilmeyen bir ülke değiliz. Kendimiz olmak yetmiyor mu bize?

Hangi yüzyılda yaşıyoruz acaba? İnsanları bu şekilde kutuplaştırmaya, kalıplara sokmaya ve en sonunda zorunlu kılmaya kimlerin vicdanı elveriyor? İyiliğin, doğruluğun, güzelliğin yerini neden hainlik, fesatlık alıyor?

Güzel ülkemin gittiği yolu göremiyorum.

 
Toplam blog
: 265
: 642
Kayıt tarihi
: 15.01.07
 
 

1974 İstanbul doğumluyum. Yüksekokul mezunuyum. Bursa'da yaşıyorum. Her zaman yazıp defterler, aj..