Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Ağustos '22

 
Kategori
Eğitim
 

Uluslararası Eğitim

Türkiye’de ve İstanbul’da Uluslararası Eğitim

Yeni bir ülkeye taşınmak ve çocuklarınız için doğru okulu bulmak biraz stresli bir süreç olabilir. Bu süreçte çoğu ailenin tercihi uluslararası okullardır. Türkiye konuyla alakalı farklı seçeneklerle dolu bir ülke ve özellikle İstanbul en popüler şehir durumda. Türkiye’de geçici kontratlarla çalışacak olan profesyoneller ya da ülkeyi yaşamak için tercih edenler genelde çocukları için uluslararası müfredata sahip okulları tercih etmektedir. Fakat çocuğunuz bir ya da iki yıldan sonra doğru bir Türkçe kursu ile Türkçesini ilerleterek yerel eğitim sunan okullara da rahatlıkla kayıt ettirilebilir.

Uluslararası okulların diğer özel okullara göre maliyeti daha fazladır. Eğitim sistemi olarak daha farklıdırlar. En az iki yabancı dil kullanmakla birlikte genelde İngilizce ana eğitim dili olarak kullanılmaktadır. Her okulun müfredatı değişkenlik göstermektedir. Dünya genelinde uluslararası okullar birbirleri ile benzerlik göstermektedir. Küresel ve çok kültürlü bir ortam vardır. Okullar farklı ülkelerden aileler ve öğrencileri ağırlamaktadır. Bazı okullar hem ulusal hem de uluslararası diploma ve tanınırlık olanağı sunmaktadır. Aileler istedikleri müfredatı seçebilirler. Uluslararası okullarda sınıflar kalabalık değildir. Okul yerleşkeleri genellikle geniş olanaklara sahiptir. Ders dışı etkinlikler ve sosyal faaliyetler oldukça çeşitlidir.

İstanbul, uluslararası aileler ve eğitim için dünyadaki en popüler şehirlerden bir tanesidir.  İstanbul’un yanı sıra Ankara, İzmir, Bursa ve Antalya’da bu tür okullardan nasibini almış şehirlerdir. Uluslararası okulların tanınırlığını onaylayan başlıca kurumlar arasında; NEASC, ECIS, COIS (Uluslararası Okullar Konseyi) gelmektedir. Genel anlamda uluslararası bakalorya gibi tanınırlığı olan modeller takip edilmekle birlikte bazı okullarda ek olarak Türk Eğitim sistemini de kullanmaktadır. Uluslararası okullara kayıt ve kabul süreçleri farklılık göstermektedir. Kimi okullar öğrencileri kendi bünyesinde de giriş ve bursluluk sınavlarına tabi tutabilmektedirler. Bazı okullarda yatılı kalma olanağı da mevcuttur.

Uluslararası okulların sunduğu sınıflar arasında; anaokulu, ilkokul, ortaokul ve lise gelmektedir. Okulların kullandığı müfredatlar arasında; Amerikan, İngiliz, Fransız, İtalyan ve Alman sistemleri sayabiliriz. Bu müfredatların yanı sıra bazı okullar Türk müfredatını da takip etmektedirler. Türkiye’de eğitim devlet tarafından desteklenmektedir. “4+4+4” sistemi mevcuttur. Devlet okulları ilk, orta ve lise olarak her biri 4’er yıllık bir eğitim sunmaktadır. Eğitim Türkçedir, zorunludur ve ücretsizdir. Öğrenciler ilkokula altı yaşında başlamakta ve ortaokulu 14 yaşında bitirmektedirler. Lise eğitiminden sonra üniversite için ulusal sınava girmektedirler. Diğer önemli bir ayrıntı İstanbul trafiğidir. Okulların çoğu okul servis imkanı sunmaktadır. Fakat trafik özellikle okul saatlerinde ve dönemlerinde son derece stresli olabilir. Okul seçimi yaparken ikamet ettiğiniz bölgeye yakın yerler tercih etmeye özen göstermenizi tavsiye ederim. 

 
Toplam blog
: 27
: 189
Kayıt tarihi
: 22.01.13
 
 

Hayal dünyamızda yaşadıklarımız çoğu zaman kendimizi ilgilendirir. Başkalarına anlatmaya kalkıştı..