Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Temmuz '14

 
Kategori
Üniversitelinin Sesi
 

Üniversite öğrencisi olmak demek

Üniversite öğrencisi olmak demek
 

herkese her zaman kalacak yer vardır.


Ögrenci adama ne yapsa yakışır !

Hep derler ya ' öğrencilik yıllarım hayatımın en güzel yıllarıydı bitince kıymetini anladım' diye. Ben Öğrencilik hayatım bitmeden bunun farkına vardım , ki her gecen yıl geçti diye üzülmeye başladım. Öğrenci oldugunda hayat zor diyenleri asla anlayamayacağım çünkü asıl hayat öğrenciyken güzel.

Fakir olmak ayıptır. Param yok diyemez insanlar Ama öğrenciyken öyle mi? Zengin olan öğrenciler bizden değildir... Fakir olmakla gurur duyan ve "öğrenciyiz abi biz" sözünün toplumda en hoş karşılananlar gurubundasındır Ögrenci isen. Pazarlık yapmak sünnettir ama ögrencinin pazarlık yapması farzdır.

Ögrenci adam aç kalmaya mahkumdur bi kere.

Maddi durumu en iyi olanlar bile. Bütün harçlığı ayın ortasında tüketip (sigara alkol gezme tozma yada alışverişe hiç farketmez) ay sonuna doğru bu dolabını açtığında yarım bir limon ve kurumuş bir dilim peynir kalmışsa eğer sen ögrencisin. Ama sana 'niye eve cıkıyorsun? Yurtta kalsana çok daha rahat ' diye tavsiye veren aile ve akrabalarına "olur mu öyle şey ben üniversitede hayatın bir numaralı gerçeği olan ev geçindirmeyi, para tutmayı öğreniyorum, olgunlaşıyorum farkında olmadan hayata atılıyorum" demeyi sakın unutma. Annen aç kaldığını duyarsa yüreğini burkulur anneyi üzmek OLMAZ.

'Kendi temizliğini yapmayı ögreniyorsun '

Temizlik yapmayı öğreniyor musun ? Evet. Bu kaçınılmaz oluyor zaten ama temizlik yapıyor musun? Genelde hayır. Odasındaki toz temizlenmemekten yumak olmuş ve onunla yaşamaya alışmış hatta odasındaki toza isim takmış arkadasım var ben. Öyle güzel duygusal bak kurmuş ki odasındaki toz yumağıyla, arkadaşı iyilik olsun diye odasını sildiğinde 'toz arkadaşını' ondan aldı diye 3 gün uyuuamamış odada. Sen Ögrenci olmasan, evine gelen insan ne pisliğini bırakır ne temizliğini. Adın çıkar. Hatta belki de evine kimse gelmez.

'Bulaşık yıkamaya alışıyorsun'

Bulaşık yıkamak hayatının geri kalanını devam etmek için şart olan yemek faaliyetinin ana dallarındandır. Yıkamazsan yiyemezsin yemezsen ölürsün!! Böyle durumlarda iyi batak oynamanın çok işe yaradığını gördüm. Tabi bulaşıkları yıkamamak için batak oyununu gecenin sonuna kadar devam ettirip neyse artık saatte geç oldu sonra yıkayalım diyeni de... Hatta evde kullanacak temiz bulaşığı olmadığı için plastik tabak bardak kullananlar bile şahit oldum. Bunu ögrenci olmayan biri yapsa toplumda dışlanıp hor görülebilir ama ancak ögrenci insana yakışır böyle lüksler!

Sırtına Çantanı alıp tura çıksan, sokakta ya da bir banka kıvrılır yatarsın. Kimse de dönüp ikinci defa bakmaz 'ne yapıyor bu cocuk' diye, "genç adam" der geçer. Ama takım elbiseli iş adamı olmuş abilere yakışır mı öyle banka kıvrılıp yatmak? ' Koskoca adam utanmıyor sokaklarda yatmaya ' diye söyleniverirler arkasından.

Ögrenci olmak hayattaki en eğlenceli meslek olsa gerek. Yetişkin olduğunda yetişkinlik sorumluluklarını tam olarak üzerine almadan, artık çocuk olmadığının bilincinde kalarak hayatını değiştirebilecek değerde kararları vermen gereken ve bir daha geri dönemeyeceğin zamanların kıymetini bilmen gereken en değerli zamanların.

Aynı dersi 3 yıl üst üste almak zorunda bile kalsak, büt'lere takılmadan tek bir yıl geçirmemiş bile olsak, ev arkadaşlarınla anlaşamadığımızdan defalarca ev değiştirmek zorunda bile kalsak iyiki ögrenciyiz !

 
Toplam blog
: 16
: 3683
Kayıt tarihi
: 21.08.13
 
 

İstanbul Sakarya Üniversitesi Uluslararası İlişkiler, Doğum Tarihi : 14.OCAK   Genelde geveze..