Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Ağustos '16

 
Kategori
Üniversitelinin Sesi
 

Üniversitemin kapatılması beni nasıl etkiledi?

Üniversitemin kapatılması beni nasıl etkiledi?
 

 
Öncelikle birkaç gündür düşünüyorum duygularımı, düşüncelerimi ifade etmeli miyim konusunda, zira bazı şeyler her zaman kolay olmuyor. 4 yıl önce bugünlerde tercih heyecanıyla kavruluyordum ne tuhaf. İnsanın hayatındaki sayılı tatlı telaşlardan biri olmalı bu duygu. Bölümleri araştırıp, hangisinin benim için daha iyi olacağı, yapacağım meslekte mutlu olup olmayacağım, veya başkalarına hangi meslekte faydalı olabilirim, hangi mesleğe yatkınım vb bir hayli soru kafamı fazlasıyla kurcalıyordu. Stresli bir o kadar da gergindim. Bilirsiniz işte.
 
Araştırdığım ve kendi isteklerim doğrultusunda vakıf üniversitesinde okumalıydım çünkü sunduğu imkanları ve eğitim kalitesiyle kendimi daha iyi geliştirebilecektim. Kafamda tamamen vakıf üniversiteleri vardı artık, diğerlerine bakmıyordum bile. Bir şekilde okumak istediğim bölüme de karar vermiştim. Gel gelelim bir sorun vardı. Dört çocuklu bir ailenin kızıydım ve ailemin durumunu düşünmek zorundaydım; zira devlet üniversitelerine de gidebilecekken bir hayal uğruna bencilce davranamazdım. Bu devrede tam burslu girebileceğim okullara bakmam lazımdı. Her istediğime gidemezdim fakat kazanabileceğim vakıf üniversiteleri şansıma pek de az değildi. Malum okullardan birini yazdım, e tabi özel yeteneklerin olmadığı için kapatılacağını da bilmiyorsun o zamanlar. Her neyse tercihlerimi yaptım ve sonuçları beklemeye koyuldum. Açıklandı kazanmışım. Herkesin bi hayali vardır, benim hayalim başarabileceğimi görmekti, gerçekten istediğim bir şeyin gerçekleşmesini seyretmekti. Ve oldu da.
 
4 yıl sonrasına gelelim şimdi. Okul kapanıyor; yıllar öncesinin hayali, ilk tercihin, 4 yıllık emeğin, ondan öncesi kazanmak için verdiğin emekler, uyumadığın lys- ygs geceleri, çalışma masasında uyuyakaldığın günler hepsi birbir gözünün önüne geliyor. Bir yandan keşke tercihlere yazmasaydım şurası da geliyordu niye oraya gitmedim gibi cümleler kuruyorsun, diğer yandan da ama nerden bilebilirdim böyle olacağını tarzı avutmalar takip ediyor. Bu kafa karışması dursun burda. Bunu ezip geçecek çok daha yıkıcı şeyler geliyor.
1-Gönderildiğin devlet üniversitesindeki insanların (?) bunu onlar için yapılan bir adaletsizlik olarak algılaması, 
2-Onların aldığı diplomaları bizim haketme lüksümüzün tartışılması,
3-Bilselerdi böyle olacağını gitmeselerdi o okullara adlı özel yetenek gerektiren beyin yakıcı düşünce cümlecikleri kurulması,
4- Benim gibi binlerce burslu öğrencinin puanının çok çok altında olan bir üniversiteye geçicek zorunda olması,
5-Kurulan düzenin bozulması, ortam değişikliği, öğretim görevlileri farklılığı ve arkadaş çevresi kaybı,
6-Gidilen üniversitede önyargılı bakışlar, saçma yaftalamalar ve dışlamaların yaşanacak olması,
 
Bu maddeler şimdilik çevremde gözlemlediğim tepkilerin toplamı. Daha gitmeden böyleyse, eminim ki gittikten sonra da ortaya benzeri sonuçlar çıkacak. Psikolojim bir parça alt üst oldu evet ve bu başkalarının ne düşündüğünü umursadığımdan değil kendi emeklerimin sürekli gözümün önüne gelmesinden. Şimdi ister bana hak verin, isterseniz de saçma bulun olanlar bana böyle sirayet etti. Benim suçum neydi sorusunu usulca buraya bırakıp, o mağdur azınlığın arasına giriyorum.
 
 
Toplam blog
: 4
: 1263
Kayıt tarihi
: 22.07.14
 
 

Ankara Üniversitesi/ Dil ve Tarih Coğrafya Fakultesi - İngiliz Dili ve Edebiyatı. ..