Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Ağustos '14

 
Kategori
Eğitim
 

Uykuları kaçıran, sabırları taşıran; TEOG

Bütün bir yıl çocukluktan ergenliğe geçişlerinin sancılarını bastırdılar, oyunlarından, oyuncaklarından, arkadaşlarıyla, aileleriyle geçirecekleri eğlenceli saatlerden  fedakarlık ettiler. Daha az uyudular, huzurlu çocukluk uykuları “ya başaramazsam” kaygısıyla bölündü. Kendi geleceklerini belirleyecek bir sınavlar silsilesine hazırlanmak için okula, dershaneye, özel derse koşturdular.

Hani her şey daha iyi olacaktı!

Olsun isterdim. Gerçekten TEOG, çocuklarımızın korunup kollanmasını amaçlasın,  daha başarılı, mutlu olmalarını sağlayabilsin isterdim. Ama olmadı, olamadı.

Azınlıklar din sınavının yarattığı maduriyetle, mazeret sınavına girmeyenler yanlış soruların yarattığı maduriyetle, tüm öğrenciler kopya çekenler ancak bugün belirlenebildiği için yüzdelik dilim değişikliğinin yarattığı maduriyetle başbaşa kaldılar.

Bu sektörde geçirdiğim onüç yılda pek çok sınav kazası gördüm, ama bu kadar zincirleme kaza görmedim.

Dün gece yine yeniden; isyan, üzüntü, çaresizlik… uyuyamadım, eminim pek çok öğrenci, pek çok anne-baba da öyle.

Neden sıralamaları öğrenemiyoruz?

Okul puanları önce ilan edilip sonra neden kaldırıldı?

Bu kopya çektiği tespit edilen 6.200 öğrenci kim ve kimlerden?

Hangi şehirlerdeler?

Kopya çekenler hala sıralamanın bir yerinde duruyor mu? Yoksa ne oldu?

Yüzdelik dilimlerde değişiklik orta ve aşağılarda yer alan öğrencilerde olmuş ama kiminin Türkiye geneli yüzdelik dilimi yükselmiş, il geneli düşmüş, kiminin Türkiye geneli düşmüş, il aynı kalmış.

İstatistiksel olarak bu elbette açıklanabilirdir ama istatistiğe güvendiğinizde!

Öğrenciler, veliler ve biz bu sınav sistemine tüm güvenimizi kaybettik.

Acele ile yalan yanlış sonuç açıklamak, zamanlamada hiçbir hassasiyet gözetilmeden tercih tarihi belirlemek, çıkan sorunları çözmek yerine oldu bittiye getirmek, bunları birileri bizi zor durumda bırakmak için yapıyor duygusallıkları…Hepimizin fena halde canını sıkıyor.

Sistemin erklerini, erkeklerini, ergen psikolojisinden, söyleminden kurtulup bir an önce sorumluklarını farketmeye,  TEOG’la ilgili tüm  yanlışlarını düzeltmeye davet ediyorum.

 

 
Toplam blog
: 17
: 272
Kayıt tarihi
: 04.07.12
 
 

İstanbul Kız Lisesi - İstanbul Üniversitesi İktisat Fakültesi - Edim Dershanesi Kurucu ..