Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Şubat '10

 
Kategori
Sinema
 

Veda = Elveda

Veda = Elveda
 

26 Şubat itibariyle vizyona giren ve uzun süredir beklediğimiz filmin adının neden Veda olduğunu son birkaç gündür hem merak ediyor hem de film ismi olarak beğenmiyordum. İsim hakkındaki düşüncem biraz önyargıydı ama, nedense Atam’ a vedayı hiç yakıştıramamamdan ve o’na hiçbir zaman veda etmeyeceğimi düşünmemdendi.

Bugün filmi izledim ve izlemeye doyamadım. Daha saatlerce izleyebilirdim. Filmin ilk sahnelerinde isminin neden Veda olduğu çok net anlaşılıyordu. Bu film, yaver Salih Bozok gözünden anlatılan bir ATATÜRK filmi. Eksikler var mutlaka ama böyle büyük bir değeri, zaten 2 saate değil 20 saate bile sığdırmak imkansız.

Salih Bozok’un intaharı , ailesi için hazin bir son, oğlu Muzaffer bey için ağır bir travma kesinlikle ama 51 yıllık bir arkadaş, bir dost, bir kardeş, bir yaver ancak böyle olabilirdi. Bu kadar zamanı birlikte solumak, Atatürk’e bu kadar yakın olmak, onu böylesine sevmek ve etkilenmek hayatta kalan kişi için büyük boşluk hatta anlamsızlık…

Filmdeki sahneleri anlatmak değil amacım ama çok etkilendiğim bir sahneyi paylaşmak istiyorum:

10 Kasım 1938 tarihinde doktor, Salih Bozok’a soruyor. “ Bunca yıl birliktesiniz, okul arkadaşısınız, çok yakın oldunuz hiç Atatürk’ü, başarılarını kıskandınız mı? ‘’

Verilen yanıt: “ İlk zamanlar, çocuklukta belki kısmanmış olabilirim ama siz Ağrı Dağı’ nı kıskanabilir misiniz? “

İşte güzeli gören göz ve hakkını veren hazımlı bir insan yanıtı. Yüreğine, emeğine sağlık değerli büyüğüm Salih Bozok. Atam gibi sen de ışıklar içinde ol.

Bizlere bu Cumhuriyeti hazırlayan siz değerli BÜYÜKLERİMİZ, kitaplarda yazılmakla, filmleri yapılmakla, panellerde, forumlarda konuşulmakla anlatılamazsınız, anlaşılamazsınız ancak YAŞANIRSINIZ.

Zülfü Livaneli ve ekibine, rol alan tüm sanatçılara TEŞEKKÜRLER…

Sağlıklı ve huzurlu olunuz.

Bu blog Sinema sitesinde de yayınlanmaktadır

 
Toplam blog
: 29
: 1825
Kayıt tarihi
: 30.12.09
 
 

Merhaba, 1966 Ocak doğumluyum. İzmir'de yaşıyorum. Özel bir finans kurumundan emekli oldum. Şu an..