Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Mayıs '12

 
Kategori
Gezi - Tatil
 

Venedik'de ani hava değişimleri

Venedik'de ani hava değişimleri
 

SS Giovanni e Paolo Meydanı


Bugünlerde Venedik'de hava sıcaklığı sürekli değişiyor. Sabahları serin olan hava öğleden sonra güneşin yüzünü göstermesiyle ısınıyor. Hatta öyle bir ısınıyor ki evden çıkarken yanıma aldığım hırka, şal, şemsiye başıma dert oluyor. Fakat akşam üstü yeniden güneş kayboluyor ve rüzgarın etkisiyle havalar soğuyor. Bazen ani bir şekilde yağmur bastırıyor. Yağmura hazırlıksız yakalanmak çok fena oluyor, zira evime varana kadar sudan çıkmış balığa dönüyorum.

Buradaki en büyük sıkıntım elbette ki sivrisinekler, daha Mayıs ayındayız; ama sivrineklerin saldırısına maruz kaldım şimdiden :( Hayallerin ötesinde güzel bir şehirde yaşamanın da elbette bu gibi bedelleri oluyor. Gözlere estetik harikaları yaşatan kanallar sivrisineklerin de en büyük besleyicisi oluyor. Bu şehir sivrisineklerin varlığını ensenizde hissederek yaşamak gerçek bir stres nedeni. Venedik'e yazın gelecekler yanlarında sivrisineklerden korunacak ne kadar tedbir varsa alsalar iyi olur.

Dün akşam yürüyüşe çıktığımda Venedik sokaklarının kalabalığından bir kere daha şaşkına döndüm. Bu şehrin etkinlikleri hiç bitmiyor. Her etkinlikte de ayrı turist akınına uğruyor. Turistlere yol tarifi yapmak özel habilerimden biri haline gelecek neredeyse. Bu aralar Türk turistler de çok görmeye başladım. Özellikle Rialto Köprüsü'nden her geçtiğimde muhakkak Türklere denk geliyorum. Tesadüfen karşılaştıklarımla konuşup elimden geldiği ölçüde yardımcı oluyorum. Venedik'te yaşayan bir Türkle karşılaşmak onlara da büyük sürpriz oluyor.

Bugün hava gerçekten kötü. Sabah yağmurun şiddetinden uyandım. Şimdi ise şiddetli bir rüzgar var. Bu en iç bunaltıcı Pazar günlerinden biri benim için Oysa havaların güzelleşmesini diliyordum. Böylece Lido'ya sahile gidebilecek ve biraz da olsa güneşlenecektim. Bir sonraki hafta sonunda güneşle kavuşmak dileğiyle...

 
Toplam blog
: 79
: 5412
Kayıt tarihi
: 25.10.11
 
 

Dr. Serap Mumcu Geronazzo, Padova Üniversitesi Tarih bölümünde doktoramı tamamladım. Tarih, Sanat..