Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Ekim '07

 
Kategori
Dilbilim
 

Volongoto Hu lu...

Volongoto Hu lu...
 

'' Dünyanın en güzel sözcüğü seçildi ''

''Yakamoz'' sözcüğü, dünyanın en güzel sözcüğü seçildi. Almanya'nın Başkenti Berlin'deki Dış İlişkiler Enstitüsü tarafından düzenlenen, 60 ülkeden yaklaşık 2 bin 500 kelimenin göz önünde tutulduğu yarışmada, Türkçe ''Yakamoz'' sözcüğü, 3 kişilik jüri tarafından dünyanın en güzel sözcüğü olarak belirlenmiş. Yarışmada ikinciliği, horlamak anlamına gelen Çin'ce ''Hu lu'', üçüncülüğü'de Afrika'daki Luganda dilinde ''Düzensiz'' anlamına gelen ''Volongoto'' sözcüğü kazanmış...Bu günkü Milliyet ana sayfasından ilginç bir haber...

Evet sevgili dostlar; şimdi birileri de kalkıp bize ''Türkçe''nin, dünyada kullanılan Evrensel dillerden !! olmadığını iddia edemez artık... Düşünsenize; dünyanın Afrika kıtasına gidiyorsunuz, safari falan yapmak adına mı olur artık ? yoksa, Ticari fikir Teati'lerinde bulunmak adına da olabilir...Ya da; Afrika'lı kabilelerin, börtünün böceğin içerisinde nasıl yaşadıklarına dair, meraklarımızı depreştiren Belgeseller yapmak adına da olabilir...gidiyorsunuz ve karşınıza aniden çıkıveren bir yerli ile burun buruna gelince, artık korkudan mı olur ? sevinçten mi olur ? orasını şimdiden kestiremeyiz ama ? Adama ilk ağzınıza gelen kelimeyi söyleyiveriyorsunuz...
- Yakamoz...
- ...........Hönk ?
- Yakamoz, yakamoz hemşerim, Yakamooooz...
- ...........Hieee ?
- Yakamoz diyom biladeer, Yakamoz yauv...
- ...........Höööö ?
- Allaalla yauv, sen var bilmek Yakomoz ? Yoksam Bilmemek Yakamoz..?
- ...........Nieee ?
- Ulan sen nasıl bilmemek Yakamoz ? ben şaşmak sana. Dünya bilmek ama; sen, bilmemek. Ayıp ayıp...
- Hi Sir, Welcome to my Forest...
- Buyııır ?
- Welcome, welcome stranger...
- Valla bilader '' Volongoto'' yani...
- Volongoto ?
- Yes yes, Volongoto yaa...
- Do you speak African language ?
- ........Hönk ?
- Language Sir, African language ?
- ........Hieee ?
- You Don't my language...
- Laa ooolum ne diyon sen yauv ? anlamıyom ki ben seni...

Tabii ki anlamazsın, dilinin evrensel olması için, çok çalışman lazım çooook...Elin Alman'ının; otururken canı sıkılıyor, üç kişi bir araya gelince, bizde genelde Memleketi kurtarırız, onlar ise can sıkıntılarını bastırmak için, dünyanın en güzel kelimesini bulmaca oyunu oynarlarkene, birisi Çince'deki ''Hu lu'' kelimesinin kulağa ne kadar hoş geldiğini farkedince,
- Ahanda buldum valla...Arkadaşlar ''Hu lu'' kelimesinin asaletine bir bakarmısınız ? ne kadar sade duruyor ve dört harfle ''Horlama''yı ne de güzel ifade etmişler...Adamlar zaten boy'dan da kısalar ya, Bunu da kısacık bir şekilde çözmüşler. Bunu seçelim, noooluur yaaa, nooooluur... diye. Bunda karar kılmışlar galiba ? Bir diğeri ise;
- Yauv arkadaşlar, bu iş biraz düzensiz oldu galiba ? baksanıza dünyanın tüm dillerini biraz ordan, biraz burdan karıştırmakla biz bu işi çözemiyeceğiz ve karıştıracağız gibi geliyor bana da ? zaten, hava da karardı ve bakın Ay'da çıktı artık, aaa bakııın Yakamoz'da çıkmaya başladı artık...!!!
- ............Yakamooooz, Eveeeet arkadaşlar galiba ben olayı çözdüm. Şu Yakamoz kelimesinin güzelliğini ifade edecek kelime bulamıyorum. En güzel kelime bu'dur arkadaş...Ben Buldum, Ben Buldum Prebi...? Neydi ???

Olay; kesinlikle böyle olmamıştır, bundan adım gibi eminim. Ama, Güzel Türkçe'mizdeki bu kelimenin bizleri bir parçada olsa gururlandırdığını, söyleyebiliriz diyorum ben de kendi adıma, en azından..? Saygılarımla sevgili dostlar...

 
Toplam blog
: 122
: 2970
Kayıt tarihi
: 26.03.07
 
 

Ankara Doğumluyum... Yazı yazmayı, çizmeyi, okumayı, izlemeyi, dinlemeyi, vb...vb... seviyorum. Bodr..