Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Ekim '08

 
Kategori
Bayramlar
 

Yahu bu annem hiç mi değişmez?

Dün bayramın ikinci günü olması vesilesiyle annemin iş yerinden arkadaşları bize bayram ziyaretine gelmişlerdi, bir de bebek vardı yanlarında adı; Defne Nur...
Efendim ben bu bebeği evire çevire seviyorum üzerienize afiyet, e kendimi billdim bileli bebek hasreti çekmekteyim, başkalarının bebeklerini sevmekten hiç gocunmadım fakat artık kendimden bir parçanın hayaliyle yaşıyorum. Cem Özer zamanında bir laf etmişti; ( evliliği düşünmüyor musunuz, sorusuna cevaben)

_Çocuğumun annesini seçmek en doğal hakkım demişti.

Ben de şimdi çocuğumun babasını seçmeyi bekliyorum. Herneyse ben bu Defne Nur'u çok sevmişim, bir ara bebek, halının desenlerine merak saldı, kucağımdan yere eğildi. Ben de işini iyi yapsın, merakını dindirsin diye onu yere iyice serdim. ( çocukların en özgür büyümesi taraftarıyım ) Bu durumu fark eden annem_hoş gözünü benden ayırmamaktadır_ derhal müdahale eder; kızım çocuğu kaldır yerden ağzına tüy kaçar...

Sonrası mı? Buna benzer bir sürü şey, o ayıcığı al elinden boğazına kaçar, kızım sıkı tut düşer çocuk, annesine ver ağlayacak şimdi, kızım çocuğu iyice bunaltın...
Annem hep böyleydi, oyun arkadaşım( komşumuzun kızı) düşse, muhakkak ben düşürmüş olurdum, bir gün mahalle arkadaşlarıyla kavga ettik ablamla ben, annem bize çok kızdı, babam eve gelince akşam şikayet etti, babamdan da papara yedik; oysa suçlu biz değildik ki... Ya da bizdik ne fark eder? Bizler çocuk değil miyiz?

24 yıl geçti aradan annem hiç değişmedi, hala bana güvenmez, hala eleştrir ve hala bir kavga olsa mahallede arkadaşlarla ve ya iş yerinden biriyle; suçlu benimdir, kesin... Bu arada bebeğin annesi 20 yaşında gencecik bir kızcağızken çocuk yapmış büyümüş, ( anneme göre) ben ise o çocuğu kucağıma bile alacak kadar büyümedim henüz, değil ki yapayım...

Annem annem annem... Hiç değişmeyen kadın... Osho, ailelerin çocuklarını gerçekten sevdiklerine inanmaz, çünkü eğer sevselerdi kendi kaderlerini yaşamaya çocuklarını mahkum etmezlerdi...

Bir bayram günü aklıma gelenler bunlar oldu işte, değişmeyen bir anne fenomeni...

Tüm milliyet blog yazarlarının bayramı kutlu olsun.

 
Toplam blog
: 30
: 1362
Kayıt tarihi
: 19.07.08
 
 

Antalya'da yaşıyorum, bir dönem İzmir'de de bulundum, iyi ki bulundum. Türk Dili ve Edebiyatı mezunu..