Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Şubat '08

 
Kategori
Psikoloji
 

Yalnızlığın yalın hali

Yalnızlığın yalın hali
 

Beni önce siyahın en parlak ışık olduğu derin, soğuk bir mağaraya hapsettiler. İstediler ki sesim duyulmasın, ses duymayayım. Sadece kalp atışlarım olsun kulağımda ondan bile korkayım...

Olmadı...

O mağaradan azat ettiklerinde unutmuştum konuşmayı, duymayı ve görmeyi; ama kalp atışlarımla yazıyordum şiirlerimi, hala tehlikeliydim yani.

Ağladıkça dondurdular gözyaşlarımı; kendi üstüme buz tuttum, ağladıkça büyüdü beni saran buzul, ağladıkça büyüdü, kocaman oldu. Beni bana sürgün ettiler, kendi gözyaşlarımla ördüm buzdan hapishanemi...Çölün ortasında bir buzuldum, güneşin bile eritemediği...

Olmadı...

Ben yenilmez armada oldum tüm deniz savaşlarında....

Yalnızlığımı keşfettim çünkü.Yalnızlığımın gücünü, büyüsünü ...İnsan denen şeytan yamağından uzaklaştıkça cennete yaklaştım; cehenneme uzun, eğlenceli tatillere gittim. Hep yalnızlığım öğretti bana bunları. Yalnızlık en büyük özgürlüktü. Herkes kalabalıklarda saklanırken, ben kendime saklandım. İçimdeki şeytana kendi alfabemle okuma yazma öğrettim, tüm klasiklerimi okuttum, eğittim onu. Yalnızlığımın imparotorluğuna meleklerim bile izinsiz giremez oldu.

Yalnızlığım sığındığım bir liman olmadı, maskeler taktığım kalabalıklarda orgazm taklidi yaparak mutluluk tabloları çizmedim. Arkadaşlarımın, akrabalarımın sahte dostlarımın yağmur yağdığında akan tablolarındaki gülümseyen bir figür olmadım;düğün, piknik, gezi fotoğraflarının karelerinde yer almadım. Belki de bu yüzden kimse aramıyor beni. Çok umrumda ya!

Yalnızlığımdı beni güçlü kılan. Dünyevi aşklarda, işle ilgili yıkımlarda ezilmemi engelleyen, yalnızlığım yerçekim gücüydü. Yalnızlığım yerçekimini sıfırlamıştı ya...

Bir gün anladılar hatalarını. Keşfettiler yalnızlığımın sırlarını.

Yalnızlığımın yalın halinde mutluydum ben.

Dört bir yandan saldırdılar: Aşka, dostluğa, arkadaşlığa boğdular beni.

Yalnızlığımın e(v) halini yaşadım evlilikte.

Yalnızlığımın i(hanet) halini yaşadım aşkta.

Yalnızlığımın de(moralize) halini yaşadım siyasette.

Yalnızlığımın den(den) halini yaşıyorum işte...

Yalnızlığımın yalın halini geri verin bana...

*Yalnızlık sözcüğünün kökü "yalın"dır, bilirsiniz.

 
Toplam blog
: 114
: 1620
Kayıt tarihi
: 01.08.07
 
 

1964'te Ankara'da doğdum. Meslek lisesinin elektrik bölümünü bitirip fabrikada ve şantiyede çalıştım..